סמכויותיה של דינה זילבר קוצצו

הודעה משמחת להתיישבות: במסגרת שינוי ארגוני שמובילים מנדלבליט ואיילת שקד הסמכויות השונות הנוגעות ליהודה ושומרון במשרדו של היועמ"ש יחולקו לפי תחומי עניין. עו"ד דינה זילבר, נותרה רק עם התחום הבטחוני בעוד ענייני החקיקה, המקרקעין התכנון והבנייה הועברו לאחרים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 08:49 ו בטבת התשעז

סמכויותיה של דינה זילבר קוצצו
Yossi Zamir/Flash 90, צילום: Yossi Zamir/Flash 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ייעוץ, עו"ד דינה זילבר, לא תעסוק יותר בעניינים משפטיים בתחומי יהודה ושומרון וסמכויותיה הופחתו באופן משמעותי. כך על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ושרת המשפטים, איילת שקד.

הסמכויות השונות בנושאי יהודה ושומרון ביניהם תכנון ובנייה, מקרקעין, חקיקה ועוד היו עד היום בידיה של עו"ד זילבר. טענות רבות נשמעו מצד ההתיישבות כנגד זילבר, שהביעה לא פעם עמדות מוצקות נגד הסדרת ההתיישבות, זילבר אף קיבלה פעם נזיפה משרת המשפטים בשל הבעת דעתה שלא במקום.

שקד ומנדלבליט מבקשים לבצע נורמליציה של התחומים הקשורים ליהודה ושומרון ועל כן חולקו הסמכויות השונות הנוגעות להתיישבות על פי תחומי עניין. השניים הותירו בידיה של זילבר רק את התחום הביטחוני, המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ, יהיה אחרי על תכנון ובנייה ועל מקרקעין ביהודה ושומרון. רז נזרי, המשנה ליועמ"ש לענייני משפט וחקיקה, ירכז את השוואת החקיקה ביהודה ושומרון לזו של שאר המדינה. על ד"ר רועי שיינדורף מוטל הפן הבילאומי.

מנדלבליט הוציא מכתב בנוגע לשינויים הארגונים שהוא ושקד מבצעים, במכתבו הודיע על מינויים חדשים, על השינויים בחלוקת הסמכויות הנוגעות ליהודה ושומרון ועל תהליך ארגוני כולל שבמסגרתו יחולו שינויים ארגוניים נוספים בזמן הקרוב.

"החלטתי לאחרונה, בתיאום עם עו"ד דינה זילבר, כי הנושאים המשפטיים הקשורים לאיו"ש לא יטופלו עוד במחלקת ייעוץ" כתב מנדלבליט. "כן החלטתי כי הנושאים המשפטיים הנוגעים לאיו"ש לא יטופלו עוד כמקשה אחת, אלא יטופלו על ידי המחלקות השונות לפי תחום העניין המשפטי הרלוונטי, ולא כנושא העומד בפני עצמו".

מייד לאחר מכן הדגיש היועמ"ש כי מעוניין "להביע את תודתי והערכתי הרבה לעבודתן המקצועית והמסורה של עו"ד דינה זילבר, עו"ד ענת אסיף ועו"ד תהילה רוט, ולקודמיהן בתפקיד, אשר נשאו במשך שנים בנטל הכבד של הטיפול בנושאי איו"ש תוך הקפדה על מצוינות ויושרה מקצועית".