סמוך לגבול סוריה: ילדי משפחות שכולות הפריחו בלונים בצבעי דגל צרפת

מאות ילדי משפחות שכולות, המשתתפים בימים אלה במחנה קיץ של ארגון OneFamily בצפון הארץ, התאספו שלשום (ראשון) בסמוך לגבול עם סוריה ועם לבנון בכדי להביע סולידריות עם נרצחי פיגוע הטרור שהתרחש בניס שבצרפת בסוף השבוע האחרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/16 16:42 יג בתמוז התשעו

סמוך לגבול סוריה: ילדי משפחות שכולות הפריחו בלונים בצבעי דגל צרפת
יחצ, צילום: יחצ

באירוע השתתפו כשלוש מאות ילדי משפחות שכולות מפיגועי הטרור, המלחמות והמבצעים הצבאיים של 15 השנים האחרונות, שנטל בלזברג, מנכ"לית OneFamily וממנהלות המחנה פתחה את מחוות ההזדהות באמרה כי "לצערנו, ממש בימים האחרונים נוספו ל׳ביחד׳ שלנו משפחות של עשרות הרוגים ומאות פצועים בניס שבצרפת. מכאן אנחנו רוצים להגיד להם: אנחנו אתכם. אנחנו יודעים מה עובר עליכם. הניצחון שלכם ושל כולנו על הטרור הוא הצמיחה למרות הכאב. וזה מגיע בין היתר באמצעות ה׳ביחד׳".

[embed]

]


נעמה פרנקל בת ה- 8, אחותו הקטנה של הנער נפתלי פרנקל ז"ל, שנחטף עם שני חבריו ונרצח עמם ב-2014, שתפה את הגעגועים לאחיה הגדול ואת הדרך שלה להתמודד עמם. "כשאני עצובה אני מדברת עם נפתלי, עוצרת בצד, יושבת ומדברת איתו. יש לי מחברת שאני כותבת לו ומספרת לו דברים שקורים לי, באחד הימים כתבתי לו: ‘נפתלי, אני מתגעגעת אליך. אני מקווה שלא חסר לך שום דבר למעלה. לי חסר אותך. אני רוצה להגיע אליך לשמים, אני רוצה לשבת איתך ולשוחח איתך.. באהבה עד המפגש הבא..’".


חברתה לקבוצה, אילה חי בת ה- 9, בתו של מאיר חי ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי בשומרון בשנת 2009, סיפרה על ההתמודדות שלה. "לגדול בלי אבא זה קשה. חסר לי מישהו בחיים, לפעמים אני אפילו לא יודעת במה הוא חסר לי אבל זה תחושה כזאת בבטן. הוא חסר לי כל הזמן, אבל במיוחד בשבתות וחגים ובאירועים מיוחדים וכיפים של המשפחה, אני אוהבת את הבנות בקבוצה שלי. כשאנחנו נפגשות במחנה, כולן ישר מתחבקות וזה מרגיש כאילו אנחנו נפגשות כל יום ושאנחנו ביחד כבר שנים. זה כיף שכולן חברות של כולן, עוזרות אחת לשנייה, ויודעות להשתגע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן