סמוטריץ תקף את מפלגת יחד, הגולשים זעמו והאשימו בירי בנגמ"ש

מועמד הבית היהודי תקף את מפלגת יחד וטען שלא ראה אחד ממצביעיה החרדים בעצרת הימין וכי לא צריך להכניס את ישי לכנסת. דבריו עוררו מאות תגובות נזעמות שהאשימו אותו בירי בנגמש

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/15 09:10 כה באדר התשעה

סמוטריץ תקף את מפלגת יחד, הגולשים זעמו והאשימו בירי בנגמ"ש
דוברות, צילום: דוברות

מועמד הבית היהודי לכנסת מטעם תקומה, בצלאל סמוטריץ', תקף בדף הפייסבוק שלו את אלי ישי ומפלגת יחד. "צר לי לקלקל את אווירת האחדות האופפת את הכיכר. ראש הממשלה והשר בנט בנאומים לאומיים מרשימים ומרוממים. אלי ישי בנאום פוליטי ומפלגתי צר וחסר נשמה יתרה".

הוא הציג תמונה מהעצרת בה נראים בעיקר חובשי כיפות סרוגות והוסיף: "חיפשתי וחיפשתי ולא הצלחתי למצוא אחד בכל ההמונים כאן מהציבור של ש"ס. אחד לפליטה. לא מצליח להבין מה לציבור הציוני דתי שגודש כאן את הכיכר ולמפלגתו של אלי ישי. הציבור שהוא אמור היה להביא לא בא. הוא לא כאן בכיכר והוא כנראה גם לא מצביע יחד. רק אנחנו פרייארים ומכניסים אותו על גבינו לכנסת".

סמוטריץ' ניסה מעט למתן את דבריו ואמר כי "אלי ישי הוא איש טוב ויקר, אבל לא אנחנו צריכים להכניס אותו לכנסת. אנחנו צריכים לדאוג לבית יהודי ציוני דתי גדול. למנהיגות שלנו. לבית האמיתי שלנו שמתוכו נפעל ונשפיע טוב על עם ישראל".

דבריו של סמוטריץ' עוררו מאות תגובות נזעמות מגולשים שתקפו אותו בחריפות והאשימו אותו באישום החמור ביותר של מערכת הבחירות הנוכחית - ירי בתוך הנגמ"ש. "אתה לא באמת מנסה לגרום לאלי ישי לא לעבור את אחוז החסימה ולהפיל את כל גוש הימין לאופוזיציה, נכון? אתה יודע חשבון?", כתב אחד מהם ואחרים הזכירו לו כי תקומה ביקשה אף היא לפרוש מהבית היהודי לפני כמה חודשים.

סמוטריץ' מצדו ניסה להשיב למבקריו הרבים וטען כי הטענה שלו הייתה בעיקר על נאומו של ישי שלא התאים את דבריו לרוח העצרת שהוגדרה כעצרת למען ארץ ישראל ולחיזוק גוש הימין. לטענתו ישי בחר לשאת נאום בחירות מפלגתי ויש בכך טעם לפגם.

"לאלו שטענו שאני יורה בתוך הנגמש - מוזר קצת לקבל הערות כאלה מתומכיה של מפלגה שבחודשיים האחרונים חלק מרכזי מהקמפיין שלה נשען על שקרים והכפשות נגד הבית היהודי. חודשיים של חוברות בבתי כנסת ומאמרים בעלונים ובאתרי האינטרנט על שהבית היהודי הוא עוכר התורה ובית חילוני. אז קשטו קצת את עצמכם לפני שאתם מבקשים לקשוט אחרים", אמר סמוטריץ' והתעלם מהעובדה שבבית היהודי פעלו בשיטות דומות לאורך כל מערכת הבחירות והפעילו יחצנים שכל מטרתם הייתה השמצה ופגיעה ביחד.