סמוטריץ': "קואליציה היא לא גוליבר ושישים גמדים"

ראש הממשלה סילק את ח"כ סמוטריץ' מדיון בנושא עמונה לאחר שזה מתח עליו ביקורת חריפה בראיון ל"הארץ" ואמר: "כנראה אם נתניהו היה במקומו של דוד בן־גוריון לא היתה קמה מדינה. לבן־גוריון היה אומץ"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/12/16 08:14 ד בכסלו התשעז

סמוטריץ': "קואליציה היא לא גוליבר ושישים גמדים"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' סולק מדיון בנושא עמונה בגלל ראיון שהעניק לעיתון "הארץ" בו מתח ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו ניפגש אמש עם שר החינוך, נפתלי בנט על מנת לדון שוב בהתקדמות חוק ההסדרה, על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל מחדשות 2, נתניהו אמר לסמוטריץ' כי "אמרת עליי שאני לא ימין ולא אמין, אז אל תיכנס לכאן. לא רוצה לשבת איתך" והוציא את סמוטריץ' מהדיון.

בתגובה לביקורת של עורך מקור ראשון, חגי סגל שטען כי זו זכותו של רה"מ לסלק מחדרו מי שמדבר כמו אופוזיציה ענה סמוטריץ: "קואליציה היא לא גוליבר ושישים הגמדים. לחברי הכנסת יש עמדות ואידיאולוגיה וכל עוד הדברים נאמרים בצורה מכובדת ועניינית זה לגיטימי".

בראיון שפורסם בסוף השבוע האחרון במוסף "הארץ", אמר סמוטריץ' כי "לצערי הרב נתניהו הוא לא ימין. עד שנתניהו הגיע, היה ברור - בישראל ובעולם - שיש ימין ושמאל. כשהשמאל בשלטון אפשר לדבר על חלוקת הארץ. כשהימין בשלטון, אין על מה לדבר".

ח"כ סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "בא נתניהו ויצר מצג שווא, שלפיו יש קונסנזוס בין הימין לשמאל לגבי פתרון שתי המדינות. זה לא נכון, זה שוחק את התודעה וגורם נזק גדול מאוד לעמדות ולאינטרסים של מדינת ישראל. אני נפגש עם נציגי קונגרס אמריקאים שאומרים לי, 'מה אתה רוצה, שאני אהיה צדיק יותר מהאפיפיור? ראש הממשלה שלך אומר 'חזון לשתי מדינות', אז אתה רוצה שאנחנו נהיה יותר ימניים ממנו?'".

"כנראה אם נתניהו היה במקומו של דוד בן־גוריון לא היתה קמה מדינה. לבן־גוריון היה אומץ: כנגד כל הסיכויים, הוא הקים מדינה" סמוטריץ' סייג את דבריו והוסיף כי "נתניהו פועל תחת אילוצים" ואמר כי "אם הייתי ראש ממשלה הייתי מתנהג אחרת לחלוטין, אם בנט היה ראש ממשלה אני בטוח שהוא היה מתנהג אחרת לחלוטין".

עוד אמר ח"כ סמוטריץ' כי יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי להמשיך לשבת בממשלה שתפנה את עמונה וכי "הדנ"א של הבית היהודי לא יכול להרשות לעצמו להישאר בממשלה שמפרקת את עמונה ללא פתרון אסטרטגי משמעותי. אבל יש פתרון".

בראיון הבוקר לגל"ץ אמר סמוטריץ': "ראש הממשלה סירב לתת לי להיכנס לחדר, הוא לא אהב כמה אמירות שלי מאותו ראיון מאוד ארוך בעיתון 'הארץ'. אני איש צעיר מידי בכדי לטפס על עצים - אז אם ראש הממשלה נפגע מאמירה ספציפית זו, אני מוכן להתנצל עליה זו לא הנקודה. אם מי שיש לו מחלוקת עם ראש הממשלה מאבד את היכולת לעבוד איתו בצורה עניינית, אני חושב שיש לנו כאן בעיה קשה".