סמוטריץ' על חשיפת עינויי השב"כ: "יום שחור במדינת ישראל"

ח"כ סמוטריץ' מגיב לחשיפת העינויים שעברו הנערים החשודים בטרור יהודי ומבקש מסלומינסקי לקיים דיון דחוף בנושא.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/12/15 11:50 ו בטבת התשעו

סמוטריץ' על חשיפת עינויי השב"כ: "יום שחור במדינת ישראל"
Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: Gershon Elinson, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מגיב על העדויות שנחשפו אמש (ה') במסיבת העיתונאים, ואומר כי מהעדויות מצטיירת תמונה שאמורה להדיר שינה מעיניי כל מי שהדמוקרטיה יקרה לליבו: ״היכולת להחזיק קטינים במעצר 21 יום ללא עורך דין ולחקור אותם בעינויים קשים הרחק מעין הציבור ובחסות צו איסור פרסום שנועד להסתיר את שיטות החקירה מהציבור מתאימה למשטרים אפלים ותביא כמעט בהכרח להודאות שווא ולהרשעת חפים מפשע".

עוד הוסיף סמוטריץ', כי "עינויים הם איסור מוחלט בישראל ובעולם. הגנת הצורך בחוק העונשים עומדת לחוקרים שנדרשים לענות נחקרים ולהפעיל נגדם אמצעי חקירה אלימים וקשים רק במקרה של פצצה מתקתקת שבו נדרש למנוע סכנה מיידית. אין ולא יכול להיות חולק שלא זה המקרה המדובר - בו תכליתה של החקירה היא לאתר את מבצעיו של פשע חמור שאירע בעבר". לטענתו של סמוטריץ' צריך להעמיד לדין את מי שהתיר לחוקים לפעול באלימות "יש להביא את טענתם בדבר קיומה של הגנת הצורך לבחינה משפטית אובייקטיבית. קשה שלא לתמוה על ליקוי המאורות של מערכת המשפט שמשמשת חותמת גומי של השב"כ ואיפשרה את היום השחור הזה במדינת ישראל".

לסיום הוסיף סמוטריץ', כי הוא קורא ליו"ר וועדת החוקה של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, לכנס דיון דחוף בעדויות שעלו מן החקירה ולדרוש את העמדת המעורבים לדין.

כזכור, מזה כשלושה שבועות מספר עצורים נחקרים במתקני השב"כ, והיו מנועים מפגישה עם עורכי דין לזמן רב. כמו כן, לא יכלו ליצור קשר עם בני משפחתם. החשודים שנעצרו לטענת המשטרה והשב"כ קשורים להצתה שאירעה בכפר דומא, בה נשרפו בני משפחת דוואבשה.