סמוטריץ' על גפני: קשה לי לשתף פעולה עם סחטנים

יו"ר וועדת הכספים גפני מנסה לעצור את הליך החקיקה של 'חוק החטיבה להתיישבות' ובבית היהודי נוקמים - לא יסייעו ליהדות התורה לקדם את החוקים שלהם. גפני: "הבית היהודי סוחט את המדינה בלי סוף. החטיבה להתיישבות מתקצבת רק יישובים של הציונות הדתית והגרעינים התורניים שלה"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 04/12/15 12:23 כב בכסלו התשעו

סמוטריץ' על גפני: קשה לי לשתף פעולה עם סחטנים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מלחמה חדשה מאיימת על הקואליציה, והפעם: הבית היהודי נגד יהדות התורה ולהפך. לאחר שסייעו בבית היהודי להעביר את חוק הגיוס המתוקן, שהוסכם על הסיעות החרדיות, חשב ח"כ סמוטריץ' שיזכה לסיוע חוזר בדמות קידום חוק החטיבה להתיישבות. כעת נראה שלא רק שח"כ סמוטריץ' לא מקבל סיוע מהחרדים, ח"כ גפני עושה הכל כדי למנוע מהחוק להתקדם.

מטרת חוק החטיבה להתיישבות היא עיגונו בחוק של הגוף האחראי על תקצוב היישובים והקיבוצים הפועלים ברחבי הארץ ובעיקר, ההתנחלויות מעבר לקו הירוק. את החוק יזם חבר סיעת הבית היהודי בצלאל סמוטריץ' תוך שהוא זוכה לתמיכתם של אנשי הקיבוצים משמאל למפה הפוליטית.

בשבוע האחרון נתקל החוק במחסום בדמות מבקר המדינה שדרש מראש הממשלה לעצור את תהליך החקיקה שלדעתו איננו דמוקרטי. ח"כ סמוטריץ' הגיב אז בזעם להחלטה וטען להתערבות גסה של המבקר בהליך החקיקה שלא בסמכותו.

כעת נראה, מסכת ההתנגדויות לחוק לא תמה ואל המתנגדים הצטרף חבר מהקואליציה, יו"ר וועדת הכספים משה גפני חבר סיעת יהדות התורה שטוען שהבית היהודי מנצלת את החטיבה להתיישבות לצורך קידום הגרעינים וההתנחלויות בלבד, זאת על אף שהעברת חוק החטיבה להתיישבות מעוגנת בהסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לבין הליכוד, וכעת הוא דורש דרישות בתמורה לתמיכתו בחוק.

"זו התנהגות לא הגונה בלשון המעטה, של גפני, בחוק החטיבה להתישבות" אומר ח"כ סמוטריץ' לקבוצת העיתונאים 'המטבחון' ומוסיף, "מדובר בהתחייבות קואליציונית כלפי הבית היהודי בדיוק כמו ההתחייבות לחרדים על חוק הגיוס שעכשיו גפני מנסה לנצל את זה, לסחוט דברים שלא קשורים ולהתנות את תמיכתו בחוק בכל מיני דברים לא קשורים בכלל".

"אני הייתי תמים ולא עמדתי על קידום החוק שלי במקביל לחוק הגיוס ולא העלתי בדעתי שאחרי שחוק הגיוס יעבור הוא יעשה לנו דבר כזה" זועם ח"כ סמוטריץ וטוען, "זה לא הגון, לא חברי ולא מקובל בקואליציה".

בתגובה לדברים אמר ח"כ גפני כי הבית היהודי סוחט את המדינה ומגלגל עיניים לשמיים. "החטיבה להתיישבות מתקצבת רק יישובים של הציונות הדתית והגרעינים התורניים שלה", כתב ח"כ גפני. "שאנשי הבית היהודי יבואו בטענות לעצמם כשהם מנסים להעביר את החוק בניגוד להחלטה בוועדת השרים לחקיקה. המדינה איננה שייכת לאנשי בית היהודי. הם יעשו מה שהם שרוצים, ואנחנו נעמוד על המשמר" חתם.

בתגובה לדברים, החליטו בסיעת הבית היהודי למנוע קידום חקיקה של גפני וחברי סיעתו וח"כ סמוטריץ' מעריך כי שאר חברי הקואליציה אף צפויים להצטרף למהלך. "תרשו לי להעריך שהוא ירד מהעץ בשבוע הקרוב מאחר ויש לנו גיבוי מלא של הנהלת הקואליציה ואם הוא לא יישר קו, הקואליציה תעצור את כל מה שחשוב לו", אמר ח"כ סמוטריץ' לחברי 'המטבחון'.

בשיחה עם 'כיפה' ביקש סמוטריץ' להבהיר כי הוא לא פועל כנגד החרדים אלא להפך, הוא מרגיש מחובר אליהם ומשתדל לסייע בכל דבר ועניין, ומחאתו היא כנגד ח"כ גפני שפוגע בעצמו בציבור החרדי. "אמשיך לדאוג לציבור החרדי כי לימוד תורה חשוב לי לא פחות וכנראה יותר מאשר לו, ומשפחות ברוכות ילדים חשובות לי והערים החרדיות ביהודה ושומרון שמהוות את אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של ההתיישבות חשובות לי כנראה יותר ממה שהם חשובות לו" כתב סמוטריץ'. "רק שזה לצערי לא ייעשה בשיתוף פעולה שרציתי מאוד שיהיה עם גפני, כי קשה לי לשתף פעולה עם סחטנים לא הגונים", חתם סמוטריץ' במילים חריפות כנגד ח"כ גפני.