סמוטריץ' מתקפל. יחזור להצביע בכנסת

חבר הכנסת סמוטריץ', שאיים לא להצביע עם הקואליציה במחאה על פינוי המשפחות היהודיות ממבני המריבה בחברון, חזר בו וישוב להצביע במליאה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/01/16 12:28 יז בשבט התשעו

סמוטריץ' מתקפל. יחזור להצביע בכנסת
דוברות, צילום: דוברות

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) צפוי לשוב ולהצביע יחד עם הקואליציה זאת למרות שבתי המריבה עדיין לא אוכלסו וטרם נמצא פתרון בנושא. גם חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) צפוי לחזור ולהצביע, לאחר שנעדר עם סמוטריץ' ביום שני, בכך, יובטח לקואליציה רוב בהצבעות שיתקיימו היום במליאה.

כזכור, השניים איימו כי ייעדרו מההצבעות בכנסת "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו". בציוץ בטוויטר ביום שישי האחרון כתב סמוטריץ': "עדכנתי את ראש הממשלה שלא אצביע עם הקואליציה עד שיתאפשר למתיישבי חברון לשוב לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין".

שלמה לוינגר, דובר עמותת "הרחיבי" שפועלת לקניית בתים עבור היישוב היהודי בחברון, אומר כי אין בכוונתם לדחוק בסמוטריץ' לממש את הבטחתו להעדר מהצבעות המליאה וכי הם מקווים שהבתים יאוכלסו עד לסוף השבוע.

ביום שישי שעבר התרחשה סערה, כאשר שני מבנים בחברון שאוכלסו ביהודים, פונו בהוראת שר הביטחון, בטענה כי הם נרכשו בצורה לא חוקית. הדבר עורר ביקורת קשה מצד ח"כים בבית היהודי, ועוד ח"כים מהליכוד שטענו כי המהלך שגוי.

חרף פניית כיפה, מלשכתו של ח"כ סמוטריץ' לא התקבלה תגובה.