סמוטריץ' לתושבי עמונה: "אחי גיבורי התקווה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה אותם "אנשי התקווה", ח"כ גליק הודה להם על "שיעור במסירות נפש" ואפילו בהתיישבות עפרה אמרו כי "היישוב עפרה מחבק את מתיישבי עמונה". מתיישבי עמונה זוכים לחיבוק חם עם הודעתם על קבלת המתווה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/12/16 17:56 יח בכסלו התשעז

סמוטריץ' לתושבי עמונה: "אחי גיבורי התקווה"
באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות המצולמים

ברוב של 45 תומכים ו-25 מתנגדים קיבלו תושבי עמונה את המתווה המחודש שהוצע להם על ידי הממשלה. במטה המאבק מדגישים כי "המאבק לא נגמר. אנחנו מורידים את הרגל מהגז לחודש ימים. אם בחודש הקרוב המדינה תעמוד בהתחייבותה לבנות 52 בתים ומבני ציבור בעמונה הרי שהמאבק הוכתר בהצלחה ועמונה תשאר על ההר. אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה לא נהסס לחדש את המאבק ביתר שאת וביתר עוז. שנית עמונה לא תיפול"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להחלטת התושבים כי "אנשי עמונה הם אנשי התקווה. בחודשים האחרונים התעקשו אנשי עמונה לדבוק בתקווה להסדרת ההתיישבות ולהישאר על ההר. דרישתם הצודקת הדביקה ממשלה שלימה והבאנו את חוק ההסדרה. אחיזתם בתקווה שניתן יהיה לחוקק חוק שיסדיר את ההתיישבות כמו גם האמונה שניתן להשאיר את היישוב על ההר, הכריעה ויצרה מציאות".

"בהחלטתם היום הם ממשיכים את הדבקות בתקווה שניתן להצליח וכך יהיה בע"ה" הוסיף סמוטריץ'. "ביחד עם אנשי עמונה נמשיך לדבוק בתקווה. לא ניתן לספק ולחשש מכישלון אפשרות להתקיים ולטרפד את השארת עמונה על ההר. היום בהחלטתם אנשי עמונה ממשיכים את דרך התקווה. אחיי גיבורי התקווה, בזכותכם ההתיישבות תמשיך לגדול ולהתחזק".

ח"כ שולי מועלם אמרה היום כי "אנו רואים ולומדים את מסירות הנפש של אנשי עמונה בבהירות הקשר של עם ישראל לארצו. אני מברכת על אישורו של המתווה המאפשר הישארות המשפחות על ההר. אנו פועלים מתוך מחוייבות עמוקה לתושבי עמונה ולהסדרת ההתיישבות כולה ביהודה ושומרון. סיעת הבית היהודי תעקוב אחר כל שלבי היישום במטרה להבטיח כי יתבצע במלואו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך - אין ממשלה ללא עמונה. ממשיכים ביחד!".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, בירך גם הוא את תושבי עמונה ואמר "אנו מחזקים ומברכים את תושבי עמונה שזוכים להישאר על ההר ולהיות החלוצים שמסדירים את ההתיישבות כולה. בזכותם ניצל מפעל התיישבות ובאלפי בתים ביו"ש יזכו להמשיך חיים בריאים ומאושרים. עמידתם האיתנה בתקופה האחרונה שעשו הכל על מנת שאף יישוב במדינת ישראל לא ייחרב ראויה להערכה רבה. אנו מברכים אתכם שגם בשעה זו עשיתם צעד לא פשוט מתוך חשיבה בריאה למען אחדות ישראל וארץ ישראל".

"אנו מברכים את שר החינוך, נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברתנו אורית סטרוק, שנלחמו כמו אריות למען עמונה בפרט והתיישבות בכלל. נחישותם הוכיחה שאפשר לשנות כיוון, ליזום ולהחיל ריבונות. זכותם תכתב בדפי ההיסטוריה" אמר סופר.

ח"כ יהודה גליק הוציא הודעה לתושבי עמונה בה נכתב: "‏אחיי תושבי עמונה היקרים, תודה על שנות אחיזה באדמה על שנת מאבק צודק ומכובד על שיעור מסירות נפש על עמידה איתנה ועל החלטה אמיצה וכואבת היום. אדוני ראש הממשלה עמוד על המשמר לקיום כל מה שהובטח ולהרחבת הבניה בכל יהודה ושומרון בגאווה ובאמונה בצדקת הדרך".

בעפרה, היישוב הסמוך לעמונה, בו רבים מתחו ביקורת קשה על החלטתם של תושבי עמונה בשבוע שעבר שלא לקבל את המתווה הראשוני, מסרו היום כי "היישוב עפרה מחבק את מתיישבי עמונה ומברך על החלטתם לאמץ המתווה שהוצע להם ויסייע בכל דרך לחלוצי עמונה להקים את ביתם מחדש. ועד פעולה עפרה מדגיש כי חובה על ראש הממשלה והשרים להשלים את מהלך ההסדרה ובעיקר הסדרת עפרה ומניעת הרס תשעת הבתים בלב היישוב. סוגיית עמונה היא רק הראשונה בשרשרת נקודות התיישבות הנתונות למתקפה משפטית המחייבת את הממשלה לבצע מהלך כולל של הסדרה שיאפשר למתיישבים להתפתח ולבנות בצורה חוקית ונורמאלית כמו כל אזרחי ישראלי".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהיה מהמתווכים במתווה עמונה אמר כי "זהו יום קשה ועצוב, אני סבור שמתוך העוול הנורא שנעשה כלפי תושבי עמונה שלא היה קורה לא לבדואים בנגב ולא לאף אוכלוסייה אחרת במדינת ישראל, ההחלטה שהתקבלה היא נכונה, והיא בבחינת הרע במיעוטו, העיניים מעתה מופנות לראש הממשלה ואנחנו מאמינים ומקווים שראש הממשלה יעמוד בחלקו בסיכום".