סמוטריץ' לנתניהו וכץ: עצרו את חילול השבת המתוכנן ברכבת ישראל

בשבת הקרובה צפויים להתקיים עבודות במהלך השבת לשדרוג מסילות הרכבת ברעננה תוך חילול שבת שאינו נצרך וללא הצדקה מספיקה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/05/16 13:49 ב באייר התשעו

סמוטריץ' לנתניהו וכץ: עצרו את חילול השבת המתוכנן ברכבת ישראל
Chen Leopold/flash90, צילום: Chen Leopold/flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה למנוע את חילול השבת בעבודות הרכבת בשבת הקרובה.

סמוטריץ' מציין כי על פי הודעת רכבת ישראל לציבור תושבי רעננה, ביום שישי הקרוב ה- 13.5.16 החל מהשעה 12:00 ועד למוצאי שבת ה-14.5.16 בשעה 21:00 יחסמו רחובות בעיר לצורך שדרוג מסילות הרכבת.

"מדינת ישראל בכל שנות קיומה הקפידה על שמירת השבת בפרהסיה ודאגה שלא תבוצענה פעולות כלשהן הפוגעות בקדושת השבת וברגשות הציבור. עבודות שדרוג מסילות הרכבת המתוכננות לשבת הקרובה תבוצענה תוך כדי חילול השבת ואין הצדקה לכך, כיוון שאין מדובר במפעל חיוני או בפיקוח נפש", טוען סמוטריץ'.

לדבריו, "רכבת ישראל הינה גוף ממלכתי-ציבורי, ושכזה עלינו לדאוג ששמירת השבת תישמר גם בו. אבקש את התערבותכם המהירה למניעת חילול שבת ולפגיעה ברגשות הציבור".

חילולי שבת ברכבת ישראל הם לא דבר חדש כלל. רכבת ישראל חזרה לבצע בחצי השנה האחרונה עבודות תחזוקה בשבת, זאת באישורו של שר הכלכלה בפועל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליף את דרעי שמנע עבודות כאלו. בנוסף, ברכבת ישראל מפרים באופן קבוע את הסטטוס קוו, לפיו לא תתקיים תחבורה ציבורית בשבת. על פי לוח הזמנים שפעל בחורף, רכבות שנוסעות צפונה הגיעו ליעדן דקות ארוכות אחרי כניסת השבת. כך לדוגמה, רכבת שיצאה בשעה 15:44 מתל אביב מרכז הגיע לחיפה כחצי שעה אחרי כניסת השבת.