סמוטריץ: הבית היהודי צריך ליזום משבר על רקע גל הפיגועים

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ קורא לחבריו מהבית היהודי לפעול בתגובה לגל הפיגועים של הימים האחרונים ולגרום למשבר בקואליציה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/06/15 09:15 יג בתמוז התשעה

״אם לכחלון ולדרעי מותר למשבר את הקואליציה בכלל החשש מהתגובה הציבורית על מתווה הגז לבית היהודי מותר והוא חייב לעשות את זה על הפקרת הביטחון והפגיעה בהתיישבות", אומר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בתגובה לגל הפיגועים של הימים האחרונים.

"הכתובת לפיגועי הימים האחרונים נכתבה על הקיר באותיות קידוש לבנה מרגע ששר הביטחון אישר את 'ההקלות' לפלשתינים לרגל חודש הרמאדן", מאשים סמוטריץ' ואומר שגם אנשי הבית היהודי כמי שיושבים בממשלה נושאים באחריות לכך ולכן אינם יכולים לעבור על כך לסדר היום.

סמוטריץ' דורש מהבית היהודי לדרוש את ביטולן לאלתר של ההקלות ולנקוט ביד קשה נגד הטרור וסביבתו. הוא מוסיף כי "כדרישה מעשית ומדידה עלינו לדרוש כי תאושר באופן מידי התב"ע בישוב שבות רחל הסמוך למקום הפיגוע וכי ייחתם תחום השיפוט של ישובי עמק שילה".

כמו כן, הוא מבקש מאנשי הסיעה לדרוש ולהודיע כי לא ישתתפו בהצבעות עם הקואליציה עד שיינקטו הצעדים הנדרשים.

כזכור, אמש (ב') ארבעה נפצעו קשה ובינוני בפיגוע ירי שהתרחש על כביש אלון סמוך ליישוב מגדלים. הפצועים קיבלו טיפול ראשוני במקום ופונו לבתי החולים. אחד הפצועים מוגדר במצב קשה מאוד והיתר במצב בינוני.

אתמול בבוקר (ב') נפצעה חיילת באורח בינוני עד קשה לאחר שמחבלת התנפלה עליה ודקרה אותה בצווארה במחסום רחל, בקצה הדרומי של ירושלים. מצבה של החיילת מוגדר כעת יציב והיא מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עד קל. המחבלת נעצרה.

בסוף השבוע נורו יריות לעבר אמבולנס בכניסה ליישוב בית אל. זוהו שלוש פגיעות בכלי הרכב אך לא היו נפגעים בתקרית. כוחות צה"ל סרקו אחר המחבלים אך לא הצליחו לעלות על עקבותיהם. מאז תחילת חודש הרמדאן נרשמו מספר פיגועים וניסיונות פיגועים ביהודה ושומרון, כשהקשה ביותר אירע ביום שישי לפני כשבוע וחצי ברציחתו של דני גונן בסמוך ליישוב דולב בבנימין.