סמוטריץ: דרעי הכריח את בנט לשתף פעולה עם לפיד

מועמד הבית היהודי מטעם תקומה האשים בראיון לקול ברמה את אריה דרעי בכך שאילץ את בנט לשתף פעולה עם יאיר לפיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/02/15 11:07 כא בשבט התשעה

סמוטריץ: דרעי הכריח את בנט לשתף פעולה עם לפיד
דוברות, צילום: דוברות

בצלאל סמוטריץ' מועמד הבית היהודי מטעם תקומה האשים בראיון לוחמני ברדיו 'קול ברמה' את מנהיג ש"ס, אריה דרעי בכך שאילץ את הבית היהודי לפנות ליש עתיד ולהיכנס עימם לקואליציה. "מי שהביא עלינו את הקואליציה הרעה שהייתה לנו זה אריה דרעי. בנט פנה בראש ובראשונה לאריה דרעי והציע לו ללכת כבלוק מול נתניהו אך דרעי סירב ודחק את בנט לזרועותיו של יאיר לפיד", טען סמוטריץ'.

הוא התייחס לדבריו של המראיין כי טענות אלו הוכחשו על ידי דרעי ואמר "אני יודע את זה מידיעה אישית וההכחשות לא יעזרו, אריה דרעי רצה להקים ממשל שמאל וחרדים ולהותיר את הבית היהודי בחוץ. אריה דרעי אשם חד משמעית".

הוא השיב גם להאשמותיו של הרב עמיטל בראלי, המוצב במקום השישי ברשימת 'יחד', שטען שתקומה איבדה את דרכה התורנית בעיקר בנוגע לחוק הגיוס, "יש משהו מאד לא יפה באנשים שיורקים לתוך הבאר ממנה שתו, למיטב ידיעתי הוא נשאר חבר מרכז תקומה הרבה אחרי שחוק הגיוס עבר ועזב רק שעה וחצי אחרי שגילה שהוצב רק במקום השישי ברשימת תקומה". סמוטריץ' הוסיף כי למיטב ידיעתו הרב בראלי אף הצביע עבורו במרכז תקומה.

"אני מבין שהוא רוצה להיות בכנסת ואני מבין אותו כי גם אני רוצה בכך אך אני מציע לכולם לעסוק במה הם טובים ולא לחפור בור תחת האחר", עקץ סומטריץ'.

סמוטריץ מסביר מדוע התנגד לשריונו של בני בגין בליכוד ואמר, "בני בגין סוגד ומשתחווה כל בוקר לבית המשפט העליון. בית המשפט כופה על החברה הישראלית עולם ערכים מעוות ונהנה מכוח חסר פרופורציה לחלוטין. רצינו ועדיין אנו רוצים לערוך רפורמה בנושא בקדנציה הבאה ואנו חוששים שבני בגין יפריע לכך. לכן צריך בית יהודי גדול כי אי אפשר כבר לסמוך על הליכוד".