סמוטריץ: גפני פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון

המאבק בין סמוטריץ וגפני נמשך והפעם הוא ניצת בגין הורדת פניות עוטף עזה ויו"ש מסדר היום של וועדת הכספים. סמוטריץ': אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו היא לא תצליח לתפקד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/12/15 12:04 ג בטבת התשעו

סמוטריץ: גפני פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

המאבק בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויו"ר וועדת הכספים, משה גפני, עולה מדרגה. סמוטריץ׳ הודיע היום כי הוא עוצר את כל ההצבעות על הפניות התקציביות בוועדת הכספים בעקבות החלטת היו״ר גפני להוציא מסדר היום פניות של עוטף עזה ושל ההתיישבות ביו"ש.

"גפני שכח שהוא בקואלוציה וממשיך להתנהל כמו איש אופוזיציה. כלל ההעברות, כמו חוק החטיבה להתיישבות שהוא עדין תוקע, הן נגזרות של ההסכמים הקואליציוניים שגפני וחבריו ליהדות התורה מחויבים להם. ההתנהלות הזו שלו, שבה לאחר שהמחויבויות הקואליציוניות כלפיו מומשו הוא תוקע מחויבויות קואליציוניות כלפי הבית היהודי היא לא אחראית, לא הגונה ולא מתאימה לשותפים קואליציוניים", האשים סמוטריץ'.

לדבריו הבית היהודי יאבק בקואליציה אם היא לא תפעל כנגד גפני, "אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו ולגרום לו לכבד את הכללים היא לא תצליח לתפקד. עד שהעניינים לא ייושבו לא יהיו הצבעות על כלום. הבית היהודי לא יהיה ילד הכאפות של הקואליציה והסוגיות החשובות לנו לא יהיו בני ערובה לגחמותיו של פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון".

סמוטריץ' היה היום במרכז הסערה בוועדת הכספים כשחברת הקואליציה, ח"כ רחל עזריה צעקה לעברו: "אני דתיה בדיוק כמוך. אתה מבייש את הציונות הדתית. בשביל כמה אנשים שהחליטו שצריך להקים יישובים. הרבה מאיתנו שותקים. אתה הופך את הועדה הזו והקואליציה הזו למגוחכת. לא מעניין אותך מכלום חוץ מהיישובים".

סמוטריץ לא נשאר חייב ותקף את עזריה בתגובה. "חצופה", אמר. "את לא מתייבשת להשתמש בכיסא הוועדה? תת רמה". בתגובה קראה אותו עזריה, שהחליפה את יו"ר הוועדה משה גפני, לסדר, וענתה לו "כל הקואליצה חושבת כמוני. אתם אזרחים כמו כולם".

המאבק בין סמוטריץ לגפני החל כבר לפני כשבוע וחצי כאשר גפני סירב לקדם את חוק החטיבה להתיישבות אותו הגיש סמוטריץ' "זו התנהגות לא הגונה בלשון המעטה, של גפני, בחוק החטיבה להתישבות" אמר ח"כ סמוטריץ' לקבוצת העיתונאים 'המטבחון' והוסיף, "מדובר בהתחייבות קואליציונית כלפי הבית היהודי בדיוק כמו ההתחייבות לחרדים על חוק הגיוס שעכשיו גפני מנסה לנצל את זה, לסחוט דברים שלא קשורים ולהתנות את תמיכתו בחוק בכל מיני דברים לא קשורים בכלל".

"אני הייתי תמים ולא עמדתי על קידום החוק שלי במקביל לחוק הגיוס ולא העלתי בדעתי שאחרי שחוק הגיוס יעבור הוא יעשה לנו דבר כזה" זעם ח"כ סמוטריץ וטוען, "זה לא הגון, לא חברי ולא מקובל בקואליציה". מאז הספיק גפני להאשים את הבית היהודי ב"גניבת כספי הישיבות החרדיות" וזכה לתגובתו הנזעמת של סמוטריץ' כי מדובר בשקר.

נראה כי הממשלה הצרה שנסמכת על הבית היהודי כמו על יהדות התורה תצטרך למצוא פתרון למאבקים בין המפלגות שאמורות היו בדרך הטבע להיות השותפות ההדוקות ביותר ובעלות האינטרסים המשותפים הקרובים ביותר.