סלומינסקי נכנס לתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת

בישיבת הועדה, בה נבחר לעמוד בראשה, אמר ח"כ ניסן סלומינסקי כי "הוועדה תבדוק כל דבר שבע פעמים לפני שתכריע במיוחד אם ידובר בעניינים שתהיה להם השלכות פוגעניות באזרחים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/04/13 15:14 ז באייר התשעג

סלומינסקי נכנס לתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ ניסן סלומינסקי נבחר היום (ד‘) באופן רשמי לראשות ועדת הכספים של הכנסת, במקום ח“כ משה גפני. סלומינסקי אמר בישיבת הועדה שהתקיימה היום כי ועדת הכספים ”תשמש פה לכל אלו שקולם אינו נשמע ושאין ביכולתם להביע את דעתם על פעולות הממשלה... הוועדה תבדוק כל דבר שבע פעמים לפני שתכריע במיוחד אם ידובר בעניינים שתהיה להם השלכות פוגעניות באזרחים“.

ח“כ סלומינסקי התייחס לקודמו בתפקיד, ח“כ משה גפני, והבהיר כי זה ”לא הודח מתפקידו אלא הוחלף עקב חילופי השלטון“. סלומינסקי הוסיף כי ”אנחנו עומדים בפני תקופה לא פשוטה ונצטרך להכריע בעניינים רבים. מה שברור, הוועדה תשקיע רבות על כל חוק וכל נושא שיונח על שולחנה. בעניין חוק הריכוזיות זמן ההשקעה שלנו יהיה הרבה יותר ממי שהגיש אותו בממשלה. אנחנו נהיה פה לכל אלו שאין להם את הכוח והיכולת. כל דבר נבדוק שבע פעמים אם לא פוגע באלה שאין להם פה ואנחנו נהיה להם לפה. כל מה שייכנס לוועדה יצא שונה, לטובת הציבור“.

ח“כ גפני סיכם את תקופת כהונתו כיו“ר הועדה ואמר כי ”הוועדה הזו בנויה הרבה מאוד על היושב-ראש. צריך להמשיך לפעול באותה צורה, שהוועדה תפקח כראוי על עבודת הממשלה. הוועדה היא זו שמחוקקת, הממשלה רק מציעה“. גפני ציין כי הוא נהנה מתפקידו וכי ”האחריות כלפי המדינה עמדה לנגד עיניי, לא פעלתי רק למען סקטור אחד“.