סלומינסקי לכיפה: עדיף לנתניהו לשלם גרושים לנו מאשר מיליארדים להרצוג

בראיון לכיפה מתייחס ח"כ ניסן סלומינסקי למו"מ הקואליציוני ומכה על חטא בנוגע להתנהלות הבית היהודי במו"מ. על הטענות החוזרות בדבר ממשלת אחדות: "עדיף לנתניהו לשלם גרושים לבית היהודי מאשר מיליארדים להרצוג"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/15 09:43 ט באייר התשעה

סלומינסקי לכיפה: עדיף לנתניהו לשלם גרושים לנו מאשר מיליארדים להרצוג
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אם היינו מתנהלים כראוי במשא ומתן הקואליציוני תיק החינוך כבר היה שלנו", אומר בראיון ל'כיפה' ח"כ ניסן סלומינסקי בהתייחסו למו"מ, ולעובדה שלמרות שנותר שבוע בלבד עד שנתניהו יצטרך להגיש רשימה של הסכמים קואליציונים לנשיא, המו"מ עדיין מקרטע בכל הקשור לבית היהודי.

"ראש הממשלה יעיל עם מפלגות אחרות אבל איתנו המשא ומתן מקרטע, לא רציני ומתחיל ברגע האחרון. אנחנו ברירת המחדל", אומר סלומינסקי. “כבר לפני חודש הצעתי לעזוב את המו"מ ולא ללחוץ. אמרתי שנלחץ יד לראש הממשלה ונפרוש לצד. לא לרוץ לתקשורת, לא להרים טלפון. תוך חצי יום ראש הממשלה היה מבין שאין לו קואליציה והיה רץ אלינו".

סלומינסקי מדגיש כי למרות שהתנהלות הבית היהודי לא הייתה מושלמת, האשמה בנוגע למו"מ המקרטע הינה על נתניהו. “האשמה היא של ראש הממשלה שהבטיח דברים נשגבים. כולם שמעו את הנאום שלו על כך שאנחנו המפלגה המועדפת, אך יום לאחר הבחירות אלו שרצו להפיל אותו קיבלו את העדיפות ואילו אלו שהיינו נאמנים לו לאורך כל הדרך נדחקו לצד".

"אנחנו לא צריכים לבוא בטענות", מבהיר סלומינסקי. “אין לנתניהו יכולת להקים קואליציה ועוד אפשר לתקן את המצב. לא צריך לרוץ אחריו אלא לחכות שהוא יבוא אלינו. אנחנו צריכים לומר להדגיש שאנחנו לא זזים מילימטר מהדרישות שלנו. אי אפשר להקים ממשלה בלעדנו, ואנחנו צריכים להאמין בכוחנו ולקבל את מה שאנו דורשים. לא צריך לדרוש דברים אבסורדים אבל להבהיר מה אנו רוצים".

במוצאי שבת הודיע יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי הוא מעוניין בתיק החינוך למפלגה, דבר אשר השטח של הבית היהודי דרש כבר ביום לאחר הבחירות. סלומינסקי, שאף הוא קרא לקחת את תיק החינוך, מברך על ההחלטה, אך מסביר כי לו ההתנהלות הייתה יותר טובה, התיק כבר היה בידיים של הבית היהודי. “נפתלי אומר שהוא בדק את המשמעות של תיק החינוך, דיבר עם מנכ"לים לשעבר ושמע את השטח, ולאט לאט התאהב בתיק החינוך. מצד שני, אם היינו מתנהלים כראוי תיק החינוך כבר היה בידיים שלנו, ואני אמרתי לפני חודש שתיק החינוך יגיע כתיק שני. כך היה אם היינו מתנהלים כראוי".

סלומינסקי מתייחס לעובדה שככל הנראה אורי אריאל יקבל את תיק החקלאות, מהלך שעורר זעם במרכז תקומה. “תיק החקלאות כשלעצמו לא מספיק", הוא אומר. “אני חשבתי שצריך לקבל גם את תיק הנגב והגליל והחטיבה להתיישבות. אני לא מאמין שבנט רוצה לפגוע באריאל, אבל כנראה שהליכוד מנצל את הסיטואציה ומציע הצעות נמוכות".

הבוקר (ג') צוטטו גורמים בבית היהודי בגלי צה"ל, כשהם טוענים שהתייחסות ממשל אובמה לכך שהם לא בטוחים שארה"ב תוכל להמשיך להגן על ישראל, משמעותו לחץ מצד אובמה על נתניהו להקים ממשלת אחדות ברגע האחרון. סלומינסקי מצידו לא מאמין שתיתכן ממשלת אחדות שכזו.

"שמענו את אובמה ושמענו את ניסנקורן (יו"ר ההסתדרות ח"ג). יש להם אינטרס אבל מה האינטרס של נתניהו? להכניס את הרצוג לממשלה משמעותו תשלום כבד בתיקים. עדיף לשלם גרושים לבית היהודי מאשר מיליארדים להרצוג. אדם בר דעת ישלם הון כשהוא יכול לשלם גרושים? בנוסף, גם במפלגת העבודה ובליכוד לא יתנו להקים ממשלה כזו. העבודה לא יתנו להרצוג להיכנס בלי קבלת דברים נשגבים והליכוד לא ירצו להפסיד רק בשביל ממשלת אחדות. ממשלת אחדות אינה דבר ריאלי".