סלומינסקי השעה את עצמו מניהול ועדת חוקה אבל יישאר היו"ר

"אני מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו" מסר ח"כ ניסן סלומינסקי והודיע כי לא ינהל את הדיונים בועדה בזמן הקרוב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/12/16 13:45 יח בכסלו התשעז

סלומינסקי השעה את עצמו מניהול ועדת חוקה אבל יישאר היו"ר
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הודיע היום כי הוא משעה את עצמו מניהול ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לאור ההטרדות המיניות בהן הוא מואשם. מטעמו של סלומינסקי נמסר כי הוא ימשיך לנכוח בדיונים של ועדת חוקה אך לא ינהל אותם בפועל.

סלומינסקי מכהן גם כיו"ר הועדה המשותפת לועדת חוקה ולועדת חוץ וביטחון שמקדמת את חוק ההסדרה ומכינה אותו לקריאה שנייה ושלישית, ככל הנראה סלומינסקי ימשיך בניהול הועדה המשותפת.

"פניתי הבוקר ליו״ר המפלגה, השר נפתלי בנט ובתיאום עימו, הודעתי ליועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, על החלטתי שלא לנהל את ישיבות ועדת חוקה חוק ומשפט בתקופה הקרובה, מתוך הערכה וכבוד לתפקיד, לחברי הועדה ולציבור" אמר הבוקר ח"כ סלומינסקי".

"אני מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו. אני חש צער עמוק באם התנהגות כלשהי מצידי התפרשה בדרך שונה מכוונתי, ולו ידעתי במי מדובר הייתי מתנצל אישית במלוא עוצמת הכנות האפשרית".

ביום חמישי האחרון נחשף כי ח"כ מהבית היהודי שמואשם כי הטריד נשים מינית הוא לא אחר מיו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי. בלכשתו של סלומינסקי מסרו כי הוא מעולם לא הטריד מינית וכי "יתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא -התפרשה לעיתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ 40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".