סלומינסקי: אם לא יהיה מיגון לתחבורה הציבורית ביו"ש, נעכב תקציבים למשרד הביטחון

"לא ייתכן שהתכנית למיגון לא תצא אל הפועל", אמר סלומינסקי

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 07/07/14 18:32 ט בתמוז התשעד

סלומינסקי: אם לא יהיה מיגון לתחבורה הציבורית ביו"ש, נעכב תקציבים למשרד הביטחון
החברה לפיתוח גוש עציון, צילום: החברה לפיתוח גוש עציון

יו"ר וועדת הכספים ניסן סלומינסקי מאיים על משרד הביטחון. במהלך דיון בוועדה דרש סלומינסקי ממשרד הביטחון לממן את מיגון התחבורה הציבורית באיוש, ואיים כי אם עד ה- 15 ליולי התקציבים שהיו אמורים לעבור באמצע החודש הקודם לא יעברו, הוא יחל להפעיל סנקציות כנגד משרדי הממשלה.

"אם המחלוקות לא ייושבו והתקציבים עליהם סוכם לא יועברו", הצהיר סלומינסקי ,"ועדת הכספים תעכב בקשות תקציביות של הביטחון והאוצר. אחרי מה שהמדינה עברה בחודש האחרון ואחרי שהממשלה כבר החליטה לתקצב את התחבורה הציבורית ביו"ש, לא ייתכן שהתכנית למיגון לא תצא אל הפועל"

בדיון, שיזמה חברת הכנסת אורית סטרוק בעקבות ההחלטה לתגבר את התחבורה הציבורית לאזורי יהודה ושומרון, עלה ויכוח סביב השאלה מי יממן את המיגון לתחבורה הציבורית לאזורים אלו. בדיון התברר שכולם, החל מראש המל"ל, דרך פיקוד העורף ועד ראש הממשלה ואגף האוצר, מסכימים על גובה התקציב ואף חתמו על תכנית רב-שנתית להוספת אוטובוסים ומיגון, אך מחלוקות באשר לשאלה מי יממן את התכנית מונעות את הוצאתה לפועל.

"הדיון הזה עוסק בחיי אדם", הצהירה סטרוק. "עכשיו אנחנו מבינים עד כמה. הנושא נדון ארוכות בוועדת משנה ליו"ש של ועדת החוץ והביטחון, גם במשרד רה"מ בראשות ראש המל"ל. יש בידי סיכום דיון שנחתם ע"י סגן ראש המל"ל מיום לפני החטיפה ב- 11.6.14, שצריך להקציב מיידית 25 מיליון ₪ למיגון התחבורה הציבורית באיו"ש אך התקציב לא התקבל ולכן 50 אוטובוסים ירדו מהתקן, כשבסה"כ יש ביהודה ושומרון 285 אוטובוסים ממוגנים".