סלומיאנסקי דחה הצעת לפיד, כדי להגן על הישיבות החרדיות

שר האוצר לפיד הציע ליו"ר ועדת הכספים לבטל את הקיצוץ לבני ישיבות מחו"ל, הלומדים במוסדות הציונות הדתית. סלומיאנסקי דחה את ההצעה - ודרש הרחבתה גם לישיבות החרדיות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/10/13 22:18 יא בחשון התשעד

סלומיאנסקי דחה הצעת לפיד, כדי להגן על הישיבות החרדיות
יחצ, צילום: יחצ

יו“ר ועדת הכספים של הכנסת, ח“כ ניסן סלומיאנסקי, החליט לדחות הצעה מטעם שר האוצר, יאיר לפיד, לתוספת תקציב עבור הישיבות הציוניות.

לפיד נפגש היום (ג‘) עם סלומיאנסקי והציע לבטל את הקיצוץ לבני חו"ל אשר לומדים במוסדות הציונות הדתית. כזכור, לפני כחודש הוחלט כי ישיבות שנהנו עד היום מתקצוב תלמידים בהם תלמידי חוץ לארץ, יאלצו לוותר על מימון תלמידי חו"ל - עד כדי הפסקה מוחלטת בשנת 2014.

סלומיאנסקי דחה את הצעת לפיד ולחץ לבטל את הקיצוץ עבור כל בני חו"ל הלומדים תורה בכל המוסדות - לא רק הציוניות - על אף שמדובר בחמצן משמעותי הדרוש להמשך פעילותן של הישיבות במגזר הציוני-דתי. סלומיאנסקי טען בפגישה כי ”צריך להסתכל על כל בני חו"ל הלומדים בישיבות בראיה ציונית לאומית - קליטת עלייה“.

בלשכת סלומיאנסקי טוענים כי בני חו"ל הלומדים בארץ נשארים על פי רוב בארץ ואם חוזרים לארצותיהן שבים לארץ לאחר שמקימים משפחה. הישיבות בהם לומדים בני חו"ל הוא המוסד שמביא הכי הרבה קליטת עלייה מכל הגופים שמטפלים בהבאת עולים לארץ ובמחיר הכי זול. מכאן שצריך לבטל את הקיצוץ על כל בני חו"ל ולא רק על אילו המשתייכים לציונות הדתית.

שר האוצר ביקש שהות כדי לבחון את הנושא לעומק, במהלך הימים הקרובים.