סיור מאוחד בגוש עציון

חברי הכנסת של "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" סיירו במשותף בגוש עציון ועמדו על היקפי בניית הדירות באזור. מדובר בחלק ממהלך לאיחוד המפלגות, כשבהמשך צפויים סיורים משותפים נוספים

חדשות כיפה אורי פולק 11/08/11 10:28 יא באב התשעא

סיור מאוחד בגוש עציון
יח"צ, צילום: יח"צ

חברי הכנסת של "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" סיירו אתמול (ד') במשותף בגוש עציון, סביב נושא הדיור באזור. במהלך הסיור הבינו חברי הכנסת כי כ-9,000 דירות מתוכננות להיבנות באזור גוש עציון, באישור הממשלה וכבר במהלך החודשים הקרובים, כחלק מהניסיון להגדלת היצע הדירות באזור.

עיקר עתודות הבנייה הם בעיר העתידית גבעות, בין בית"ר לבת-עין, הצפויה להכיל כ-7,000 יחידות דיור. השלב הראשון בפרויקט, בן כ-500 יחידות דיור, כבר אושר להפקדה וממתין לאישור שר הביטחון. בסמוך צפוי לקום מרכז תיירות גדול, ובו 700 חדרי מלון בעשרה מלונות. מינהל מקרקעי ישראל הקצה 800 דונם לאזור התיירות, ובכך קבע אותו כשטח התיירות הגדול בישראל. במקביל יופשרו עתודות בנייה גם בראש צורים, בת עין ובתקוע.

חברי הכנסת ביקרו בהמשך גם בקיבוץ הדתי מגדל עז, שם עמדו מקרוב על אורח החיים השיתופי-מסורתי שמקיימים חברי הקיבוץ באזור, על מצב הקליטה בקיבוץ ועל החשש של תושביו מפני הפגיעה בצפויה לספוג הרפת המקומית, בשל הרפורמה הצפויה במשק החלב - ובראשה ייבוא של מוצרי חלב מחו"ל. הח"כים שוחחו עם אנשי היישוב, אשר קבלו בין השאר על העלויות הגבוהות של החינוך הממלכתי דתי.

בסיור השתתפו השר דניאל הרשקוביץ, והח"כים יעקב (כצל'ה) כץ, אורי אריאל ואורי אורבך. הסיור מהווה רק חלק משורה של פעילויות משותפות לשתי הסיעות - ובראשן ישיבה שבועית משותפת בכנסת, זאת לקראת היערכותן לריצה משותפת בבחירות הקרבות. חברי הכנסת מתכננים סיורים משותפים גם במהלך החודשים הקרובים.