סטרוק מאיימת על נתניהו: אם לא תבנה, לא נצביע

שדולת ארץ ישראל התכנסה לדיון חירום בעקבות ההתפתחויות במגעים בין ישראל לפלסטינים. יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה: בכל פעם שיתקיים מו"מ, חיי המתיישבים יוקפאו?

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/07/13 15:59 טז באב התשעג

סטרוק מאיימת על נתניהו: אם לא תבנה, לא נצביע

שר החקלאות יאיר שמיר, סגני שרים, חברי כנסת מהקואליציה וראשי מועצות ביהודה ושומרון התכנסו היום (ג‘) לדיון מיוחד של השדולה למען ארץ ישראל, זאת בעקבות ההתפתחויות המדיניות במגעים בין ישראל לפלסטינים.

יו"ר השדולה ויו"ר הקואליציה, יריב לוין, פנה לראש הממשלה בפתיחת הכינוס ואמר לנתניהו: ”שחרר מכרזים ולא רוצחים. אנחנו נמצאים בתחילת מו"מ מדיני ואמרנו כבר שאנחנו לא מתנגדים למו"מ ואנחנו בעד לדבר אבל זה חייב להתבסס על כניסה למו"מ ללא תנאים וכשאנחנו יודעים עם מה אנחנו רוצים לצאת מהמו"מ“.

לוין הביע התנגדות לשחרור אסירים ואמר כי ”מי שרצח צריך לשלם את המחיר גם כדי שיהיה עונש וגם כדי שתהיה הרתעה“. לוין חזר ואמר לנתניהו: ”שחרר מכרזים ולא רוצחים“.

יו"ר השדולה, ח"כ אורית סטרוק, אמרה כי ”האמירה החשובה ביותר היא ’לא בונים, לא מצביעים‘. כשיושבים כאן ליד השולחן יו"ר הקואליציה יריב לוין, סגן שר החוץ ויו"ר סיעת הבית הבית היהודי אילת שקד זו צריכה להיות האמירה הברורה ביותר לראש הממשלה. משא ומתן שמתחיל בהתקפלות סופו בהדרדרות חמורה ותפקידנו כשליחים לוודא שלא נתחיל בהתקפלויות“.

אבי רואה, יו“ר מועצת יש“ע, אמר כי ”לא ייתכן שבכל פעם שיש משא ומתן, ההתיישבות תפגע ויפגעו החיים השוטפים של התושבים“. הוא ציין כי ”אנחנו אמונים על השירות והחיים היום יומיים ועל מרקם החיים האזרחי לכל תושבי יהודה ושומרון ולכן צריך להמשיך לבנות בכל מרחבי יהודה ושמרון בהתיישבות והכפרית והעירונית כאחד. נקודת המוצא של כל תהליך צריכה להיות זכותנו ההיסטורית והטבעית על ירושלים יהודה ושומרון עבר הווה ועתיד“.