סטרוק לכיפה: שי פירון ביצע מהלכים ניאו רפורמים במשרד החינוך

חברת הכנסת אורית סטרוק בראיון לכיפה על הקמפיין ומה דעתה על פנייתם של יש עתיד ויחד לציונות הדתית. יש עתיד: מוכנה לעבור על כל איסורי לשון הרע ורכילות בשביל לקושש עוד כמה קולות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/02/15 09:58 ו באדר התשעה

סטרוק לכיפה: שי פירון ביצע מהלכים ניאו רפורמים במשרד החינוך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אם הציבור לא יתעורר ומהר, הוא יצטער על כך ביום לאחר הבחירות" אומרת ל'כיפה' בנחרצות חברת הכנסת, אורית סטרוק ומסבירה כי הסקרים האחרונים מראים כי אם לא יהיה בית יהודי חזק יכול להיווצר מצב פוליטי לא נוח בעליל, בו ידחקו הבית היהודי ולא יוכלו להשפיע. "המגמות לא טובות, לא בהיבט המדיני ולא בהיבט ההתיישבותי וכמובן בנושאי דת ומדינה. הסקרים מלמדים על כך שלפיד הולך וגדל ואנו יודעים היטב את דעותיו ומעשיו", אומרת סטרוק.

לשאלה מה דעתה על הקמת המטה הדתי לאומי ביש עתיד וניסיונה של המפלגה לנגוס במצביעי הבית היהודי, היא משיבה, כי "אנו נמצאים בערב שבת פרשת זכור, שהציבור יזכור את מעשי 'יש עתיד', זהו נמר בעור של כבש". היא מוסיפה כי בשיחות אישיות שלה עם חברי כנסת מ'יש עתיד' שלא ממשיכים בכנסת הבאה, חלקם אומרים שלא יוכלו לתמוך במפלגה בשל הכיוון השמאלני אליו נמשכת הסיעה על ידי עופר שלח ויעקב פרי שמובילים את הסיעה לכיוון זה.

"גם בצד הימני כביכול של 'יש עתיד', שי פירון ועליזה לביא אומרים מפורשות שהם מוכנים לפינוי יישובים ביהודה ושומרון וזאת עמדה שהרוב המוחלט של הציונות הדתית לא מסכים איתה", אומרת סטרוק.

היא תוקפת בחריפות את שר החינוך לשעבר, "בהיבט הדתי, מה שפירון עשה במשרד החינוך זה מהלך ניאו רפורמי. ידוע שהוא ליברלי מאד, אך רק כלפי הליברלים. כל יוזמה שקשורה לציבור היותר שמרן נדחתה".

"לפני הסכם חברון וההתנתקות ניתן היה עוד להבין מדוע דתי לאומי מצביע ליכוד אך אחריהם קשה להבין אנשים שמצביעים לליכוד", אומרת סטרוק נחרצות. "באותה מידה אי אפשר להבין את מי שמצביע ליש עתיד אחרי הקדנציה האחרונה, מילא לפני הבחירות הקודמות, אך אחרי שראינו שהם עוינים ליהדות ולהתיישבות, זה חוסר אחריות ברמה הכי גבוהה שניתן לתאר".

לשאלה כיצד היא חשה כנציגת תקומה בבית היהודי לאור פרישת רבנים רבים לכיוון מפלגת יחד היא משיבה שבבית היהודי יש מקום לכולם והיא חשה שיש מקום לנציגי החרד"ל גם בבית היהודי. בנוגע לנושא הרבנים מבהירה סטרוק כי מתוך ארבעת הרבנים של תקומה תומכים שלושה באופן מלא בהליכה עם הבית היהודי.

לאלו המתלבטים האם לבחור ביחד מסבירה סטרוק כי צריך להצביע לבית היהודי בראש ובראשונה כדי להיאבק בכוחות גדולים כמו השמאל המדיני והשמאל האנטי דתי שינסו להשפיע על המדינה. לדבריה, על מנת לאזן את נתניהו צריך כוח פוליטי גדול ועוצמתי דבר שיחד לא יכולה לעשות. "הדבר שיקבע את פני הממשלה ההבאה זה המשקל הסגולי שיעמוד לימינו של נתניהו ולכן חשוב שהבית היהודי יהיה גדול וחזק. עם שברי מפלגות לא נגיע לשום מקום", מזהירה סטרוק.

"מעבר לזה, כל הטענות שיש ליחד כלפינו הם פשוט חסרות שחר. אנחנו הרבה יותר מפלגה דתית לאומית שהולכת בדרכו של הרב קוק ממפלגת יחד. תפיסת העולם של יחד אינה כזו. אמנם יש שם נציג אחד של ישיבת הר המור, שהוא בהחלט בעל השקפת עולם דתית לאומית עם הגוון 'ההר המורניקי' המאד מובהק שלו אבל הוא לא חזות הכל של המפלגה", אומרת סטרוק.

האם בנט מחביא את אורית סטרוק בתוך תא המטען של הקמפיין שלו? "אין בזה גרם אחד של אמת", קובעת סטרוק, "לאורך כל הקדנציה בלטתי ופעלתי באופן הדוק ומתואם עם בנט שמעולם לא הסתיר אותי. הייתי בין חברי הכנסת שמשפיעים ביותר בתוך הסיעה פנימה בסוגיות רבות. זה וודאי לא נכון במערכת הבחירות בה שמים אותי בחזית ההסברתית. זה קשקוש גמור, אך כמות הקשקושים ודברי ההבל ואפילו ההסתה שאומרים כנגדנו במהלך מערכת הבחירות הזאת היא באמת בלתי נגמרת והציבור צריך לפתח חוש ביקורת כנגד זה", אומרת סטרוק.

לשאלה כיצד היא חשה עם הדמות המאיימת שמעניקים לה בתכניות דוגמת 'ארץ נהדרת', "האמת, שלא יצא לי לראות ארץ נהדרת", היא משיבה בחיוך, "אני 32 שנה תושבת חברון, התרגלתי שמכפישים אותי ומתייגים אותי, לא סופרת את זה כבר. אחרי מה שהתקשורת השמאלנית עשתה לי פיתחתי עור של פיל".

"השטח מתחיל להתעורר. אנשים מבינים את החשיבות של הדברים", טוענת סטרוק. "מה שהכי מפריע לי הוא שאין מספיק תחושה של מצב חירום. הציבור שלנו רגוע ולא מבין שיש סכנות. לא מספיק מודע למאמץ הענק שמשקיע השמאל. הסיסמה שלהם "להחליף את נתניהו" נשמע כמו שדרוג אבל אם הציבור היה מבין במה רוצים להחליף, הוא היה נבהל ומעדיף להישאר עם מה שיש לו. השאננות מביאה אנשים להרשות לעצמם להצביע לכל מיני מפלגות אווירה שכל בחירות קמות וצצות. אני רואה הרבה דתיים לאומיים שמרשים לעצמם לשגות ברעיונות של כחלון. הם לא מסתכלים מי מסתתר מאחורי כחלון וההבטחות היפות שלו, הם לא רואים את מייקל אורן שתומך בפינוי יישובים הם לא רואים את גלנט יד ימינו של אריק שרון שתומך בתכניות דוגמת ההתכנסות וכו'.

"זה לא יאומן. אנשים חיים בשאננות וחושבים שהסכנות הגדולות האלה חלפו מהעולם. יש גורמים מעבר לים שמשקיעים הון עתק כדי לשנות פה את השלטון. ואנחנו מרשים לעצמנו לפזר את הכוחות לכל מיני כיוונים. אחרי זה נמצא את עצמנו צריכים להפגין כנגד התוצאות שיכולות לקרות פה".

סטרוק מדגישה, כי אפילו אם נתניהו לא יוחלף, מספיק שהימין לא יהיה מספיק חזק והשמאל יחבור לנתניהו. "אנשים לא ערים מספיק לסכנה הגדולה הזו ולמאמץ העל שעושה השמאל לחזור ולדרדר את מדינת ישראל כפי שעשו בעבר בכל פעם שהיו בשלטון" מזהירה סטרוק.

ממטה הציונות הדתית של יש עתיד נמסר: "אורית סטרוק מוכנה לעבור על כל איסורי לשון הרע ורכילות בשביל לקושש עוד כמה קולות. אם זו תורניות - אנא אנו באים. יחד עם זאת, אין דנים את אורית, שכפי הנראה לא תהיה חכי"ת, בשעת צערה"