סטרוק: "הערבים עושים פיקניקים בהר הבית וליהודים אסור להתפלל"

ח"כ אורית סטרוק תוקפת את האפליה והסלקציה שעוברים המתפללים המגיעים להר הבית: "מחפשים ומפשפשים בכליהם, שמא חלילה הביאו סידור, בעוד הערבים משחקים שם כדורגל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/05/13 17:03 כא באייר התשעג

סטרוק: "הערבים עושים פיקניקים בהר הבית וליהודים אסור להתפלל"
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ אורית סטרוק קראה היום (ד‘) לשרת המשפטים ציפי לבני לאמץ את פסיקות בית המשפט העליון בנושא תפילות בהר הבית ולאפשר לכל יהודי את הזכות להתפלל ”במקום הכי יהודי בעולם“ - הוא הר הבית.

סטרוק התייחסה לנושא בכנסת והגיבה לטענה כי החלטה עקרונית של ישראל בנושא עלולה ”להבעיר את המזרח התיכון“. ”נו באמת“, הגיבה סטרוק, ”בתור אחת שמתעוררת כל בוקר בבית שאמרו לנו שאי אפשר לבנות אותו כי המזרח התיכון יבער, ונוסעת כל יום על כביש שאמרו שאי אפשר לסלול אותו כי המזרח התיכון יבער - אני לא קונה את התירוצים האלה. ואני גם לא מאמינה שאלה שאומרים אותם מאמינים למה שהם אומרים לא מדובר בחשש שהמזרח התיכון יבער, אלא באימוץ העיקרון המביש של "כל דאלים גבר". נותנים לצד האלים את זכות הווטו, ומאפשרים לו לרמוס את הזכות הכי בסיסית של כל אדם וכל יהודי: הזכות להתפלל, במקום הכי יהודי בעולם - בהר הבית".

סטרוק הוסיפה ותיארה את האפליה והסלקציה שעוברים מתפללים דתיים שרק מבקשים להתפלל במקום המקודש ביותר לעם היהודי: ”האם יתכן שיהודים דתיים כשהם עולים להר הבית נאלצים לעבור סלקציה. הם מופרדים משאר המבקרים, מקבלים תידרוך מיוחד על מה שאסור להם לעשות על ההר - להתפלל כמובן, מחתימים אותם על התחייבות להתנהגות הולמת - התנהגות הולמת פירושה לא להתפלל, לא למלמל פסוקים, לא להשתחוות חלילה, לא לקרוע קריעה על חורבן הבית - מה זה אם לא כפיה דתית מהסוג הגרוע והמביש ביותר?“.

סטרוק ציינה כי השוטרים בהר הבית ”מחפשים ומפשפשים בכליהם שמא הביאו חלילה סידור, או דף עם פרק תהלים, ולאחר מכן עוקבים אחריהם לאורך כל הביקור כדי שחלילה לא יוציאו מפיהם פסוק או תחינה לריבונו של עולם. האם יתכן שלערבים מותר לשחק כדורגל על הר הבית, לעשות שם פיקניקים, לירוק לעשן ולפצח גרעינים, וליהודים אסור להתפלל?“.