סטרוק: "המוסלמים מוחקים את הקשר שלנו להר הבית"

בנאום בכנסת אמרה ח"כ אורית סטרוק, שבוע לפני תשעה באב, כי "בחלומותיהם הגרועים ביותר לא דמיינו רבותינו מצב שבו בישראל ישנה הסכמה שבשתיקה להרס שיטתי של המקום המקודש ביותר לעם היהודי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 18:09 ג באב התשעג

סטרוק: "המוסלמים מוחקים את הקשר שלנו להר הבית"
יחצ, צילום: יחצ

לקראת תשעה באב שיצויין בשבוע הבא, הגישה היום (ד‘) ח"כ אורית סטרוק הצעה לסדר שעניינה הרס העתיקות בהר הבית על ידי הוואקף. בנאומה במליאת הכנסת אמרה סטרוק כי ”חז"ל אמרו שכל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו חרב בימיו. בחלומותיהם הגרועים ביותר לא דמיינו רבותינו מצב שבו במדינת ישראל הריבונית ישנה הסכמה שבשתיקה להרס מתמך ושיטתי של המקום המקודש ביותר לעם היהודי".

”מדי יום כשאני מגיעה לכנסת אני מתפעלת מההוד וההדר שהוא בנוי וכיצד הוא מכבד את מדינת העם היהודי הריבון בארצו. באותו הרגע אני נזכרת בבית האמיתי החשוב ביותר לעם היהודי שעומד חרב ובזוי", סיפרה סטרוק. לדבריה, "הערבים לא עושים זאת במקרה או בחוסר תשומת לב".

לדברי סטרוק, "פעולות אלה נעשות במסגרת פרקטיקה הנקראת בערבית 'טַמְס אל־מַעַאלִם', ביטוי שפירושו 'מחיקת הסימנים', כלומר חיסול שרידי התרבויות שקדמו לאיסלאם. מחיקה של הקשר היהודי להר הבית. למה אנחנו שותקים?“.

בתגובה לדברים אמרה השרה לימור לבנת, האחראית על רשות העתיקות, כי "החטא הקדמון של מדינת ישראל היה כשהעבירה את השליטה במקום להר. היה צריך להשאיר את השליטה לבעלי המקום שהם העם היהודי. היום על הר הבית קיים מצב שוואקף עושה כרצונו והיהודים אינם יכולים לעשות כרצונם".

השרה לבנת פירטה במליאה את מקבץ הפעולות שנעשות על ידי רשות העתיקות לחיזוק ולשימור המקום באזור הר הבית אך הודתה כי ”הפיקוח על העתיקות שמושלכות בתוך פסולת העפר בעקבות החפירות במקום אינו עקבי וקבוע".