סטודנטים מכל רחבי הארץ: לא נתרום דם למד"א

כ-6,000 סטודנטים הצהירו כי אין בכוונתם לתרום דם לארגון, עד שהוא יחזור בו מהחלטתו להפסיק ולפעול ביהודה ושומרון

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/12 14:55 י בטבת התשעב

סטודנטים מכל רחבי הארץ: לא נתרום דם למד"א
makelessnoise-cc-by, צילום: makelessnoise-cc-by

שש אגודות סטודנטים הכוללות 6,000 סטודנטים מכל רחבי הארץ, העבירו היום (ה') מכתב למגן-דוד אדום, בו הן מודיעות כי אין בכוונתן לתרום דם לארגון, עד שהוא יחזור בו מהחלטתו להפסיק ולפעול ביהודה ושומרון. בין היתר הצטרפו אגודות הסטודנטים של מכון לב, "אורות" אלקנה, "אמונה" ירושלים, "אפרתה", "תלפיות" ומכון טל.

"בעקבות ההסכם ולאור העובדה שהתחלתם ליישם את ההחלטה הנ"ל, החלטנו להשהות את התרמת הדם שהייתה אמורה להתקיים במכללותינו", כתבו הסטודנטים למנכ"ל מד"א. "אנו מצרים על כך שארגון הפועל להצלת חיים ולנתינת עזרה ראשונה לכל נצרך וגאה לעשות זאת תחת סמלה של מדינת ישראל, החליט להסיר את הסמל מהאמבולנסים הפועלים בשטחה הריבוני של מדינת ישראל ולא להיענות לקריאת תושבי המדינה הנזקקים לשירותיו. מתוקף תפקידכם הלאומי הנכם הגוף הרשמי של המדינה ועליכם מוטלת החובה לתת את השירותים לכל נצרך ונזקק במדינתנו".

אלקנה אורבך, יו"ר אגודת הסטודנטים של מכון לב, ציין כי "לצערנו הרב ההתקפלות של מד"א פוגעת בהתיישבות ובריבונותה של מדינת ישראל. לא נתרום דם למד"א אלא ישירות לבנק הדם עד שתיפסק הפגיעה של מד"א בסמל שלמענו ועבור מה שהוא מייצג מסרו רבים את נפשם".

במקביל, איגוד מתנדבי מד"א בשומרון צמצם באופן ניכר את משמרות ההתנדבות שלו, תוך הקפדה שלא ייגרם סיכון לחיי אדם.

כפי שדווח בכיפה, בכיר בצלב האדום אישר השבוע כי במגן-דוד אדום התחייבו להסיר מאמבולנסים הפועלים בשטחים את סמל המגן-דוד בעקבות הסכם עם הסהר האדום הפלסטיני שנחתם ב-2005. בועד מתיישבי השומרון הגיבו בזעם לידיעה ואמרו כי "ההסכם הזה מגדיר את הקו הירוק כגבולה החדש של מדינת ישראל ללא שום החלטה מדינית, פוגע בריבונותה של מדינת ישראל ומחרים הלכה למעשה את תושבי השומרון מקבלת שירותים אלמנטריים". בני קצובר, יו"ר הוועד, טען כי מדובר בהכרזת מלחמה. "המתנחלים מתכוונים לצאת למאבק נגד מגן דוד-אדום".