סטודנטים חילונים מתגייסים להרצתו של הרב סתיו לרבנות הראשית

"תא אופק", המאגד סטודנטים מהאוניברסיטה העברית הפעילים במפלגת "העבודה", מתכוון להתגייס לטובת הרצתו של יו"ר "צהר" לרבנות הראשית: "מינוי רב ציוני יעזור לנו להפוך את המוסד לנסבל יותר"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/12/12 16:39 יח בטבת התשעג

סטודנטים חילונים מתגייסים להרצתו של הרב סתיו לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים המאוגדים תחת ”תא אופק“ מטעם מפלגת העבודה, מתגייסים לטובת הרצתו של הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“, לרבנות הראשית לישראל. בשבוע הבא יקיימו הסטודנטים כנס אליו יזמין את כל נציגי המפלגות באוניברסיטה העברית זאת למען היכרות עם הרב סתיו, לקראת המהלך.

"החרדים שולטים במוסד הרבנות הראשית מאז היווסדו ואין שום סיבה שזה יהיה ככה", אומרים בתא הסטודנטים של מפלגת העבודה בשיחה עם כיפה. "מינוי רב ראשי ציוני יעזור לנו להפוך את המוסד הזה למעט יותר נסבל- בתי דין רבניים שיאשרו לנשים עגונות גט, הכשרים כשרים באמת ולא טובות הנאה ועוד".

כנס הפעילים יתקיים במטה מפלגת העבודה בירושלים, אליו יגיע הרב סתיו על מנת לשוחח עם הפעילים. עשרות מהם צפויים להגיע למפגש, רובם חילונים, רובם המוחלט כלל לא מכיר את הרב סתיו או את פועלו. אחד ממארגני האירוע הסביר לכיפה כי "המטרה היא שהציבור החילוני והדתי לאומי יתעורר ויבין שאם אנחנו לא נלחץ על המפלגות שלנו להתנות את כניסתן לממשלה בסעיף זה, שוב נמצא את עצמנו עם רב ראשי חרדי. אחרי השיחה נחליט אופרטיבית מה עושים ואיך מצטרפים למאבק".