סטודנטים בטכניון: נצא למלחמה למען הרב זייני

רב הטכניון, הרב אליהו זייני, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו ולפרוש לגמלאות. נגד עמדת המוסד, החליטה קבוצת סטודנטים לצאת למאבק למען המשך כהונתו. בטכניון, מנגד, לא ממש מתרגשים מהניסיון

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/06/13 15:23 יב בתמוז התשעג

סטודנטים בטכניון: נצא למלחמה למען הרב זייני
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

"לא משיגים שום דבר במדינה זו בלי כוח, צריך לצאת למלחמה לטובת הרב זיני" - כך נכתב במכתב שנשלח אמש (ד‘) על ידי קבוצת סטודנטים מהטכניון בחיפה המוחים על פרישתו של הרב אליהו זיני לגמלאות.

"בתוך חודשים ספורים רבנו לא יהיה יותר על תקן רב הטכניון, ומפעל החיים של רבנו בבניית קהילה ובית חם לציבור ירא שמיים, שנבנה בעמל רב והקרבה אישית אדירה במשך 60 שנה, יכול לרדת לטמיון בשבוע אחד" , כותבים נדב טולדנו וניר עזרא, יוזמי המכתב, שטוענים כי "מצב זה הוא כמובן נגד ההלכה, בלתי מוסרי ובלתי מתקבל על דעתנו כציבור".

בחודשים האחרונים, עם היוודע דבר פרישתו הקרובה של הרב זייני, פועלת קבוצת סטודנטים הקרובים אל הרב על מנת להשאירו בתפקיד. עד כה היו אלה נסיונות בעיקר בירוקרטיים ופניות של נציגי הסטודנטים להנהלת הטכניון, אולם היום הם מודים "לצערנו, דרך זו לא צלחה , ולא רק שלא השגנו את מבוקשנו, אלא להיפך, תוך בגידה אישית ברב, נעשו פעולות להצר את צעדנו ולפגוע בכלל הציבור ובכל פועלו של הרב ב-30 שנה האחרונות. זוהי תקיעת סכין בגב!".

”כידוע לכם, אחד המשפטים שרבנו מתמיד לחזור עליו הוא 'לא משיגים שום דבר במדינה זו בלי כוח' ואנו מתחייבים בפניכם שנעשו כל המאמצים על מנת למצוא פתרון לבעיה במה שקרוי דרכי שלום. דרך זו נחסמה מאיתנו, ואם אנחנו רוצים שבשנה הבאה לרב הטכניון יקראו הרב זייני, צריכים לצאת למלחמה", מציינים הסטודנטים במכתבם.

בשיחה שקיימנו עם הרב זיני הוא בקש להדגיש כי אותם סטודנטים שולחי המכתב אינם קשורים אליו, אינם פועלים מטעמו והוא דוחה מכל וכל את השפה הקשה בה נוקט המכתב. עוד ציין הרב כי מעולם לא הגיש עצמו כמועמד לקדנציה נוספת בתפקיד רב בית הכנסת.

במכתב טוענים הסטודנטים כי הם אלו שיקבעו מי יכהן כרב הטכניון - וכי אין בכוונתם לקבל תכתיב אחר: ”המחיר שלנו ברור - שקט תמורת רבנו... מינוי רב אחר יגרור אחריו מלחמה רועשת. לנו אין מה להפסיד... עדיף ציבור ירא שמים ללא רב מאשר רב ללא יראת שמים. רב שהגיד מועמדות מבלי להתייעץ עם המרא דאתרא, מבלי לשאול את הציבור וחושב שהוא מגיע למשרת מנהל או מהנדס בית כנסת“.

בניגוד לעמדתם הלוחמנית של כותבי המכתב ישנם לא מעט סטודנטים שאינם מזדהים עם עמדתו. "אני בהלם מהשפה הקשה והבוטה של המכתב וכמובן שאני ומרבית הסטודנטים הדתיים מתנערים ממנו", אומר לכיפה אחד הסטודנטים הדתיים מהטכניון, "הרב זיני הגיע לגמלאות והטכניון רשאי להפסיק את העסקתו נפלאה ככל שתהיה. להלך אימים על הנהלת הטכניון וכאילו להגנת תלמיד חכם היא חילול ה' שמרבית הסטודנטים הדתיים לא רוצים לקחת חלק בזה“.

אותו סטודנט טוען כי ”ישנם הרבה מאוד רבנים מכובדים וטובים שיוכלו להחליף את הרב זיני שבהחלט פעל ותרם כאן רבות. האווירה שהם יוצרים לא מוסיפה כבוד לרב זיני ואני מקווה שהוא לא שותף להכרזת המלחמה למרות שאני יודע שהם קרובים אליו. זו לא פעם ראשונה שהם פועלים בברוטאליות ואני אישית מכיר סטודנטים שהוחרמו מבית הכנסת, אגב היחיד בטכניון, בגלל שהעזו לצאת נגד הרב. האם זו דרכם של יראי שמים? לעניות דעתי, לא".

תגובת הטכניון: ”הרב זייני טרם פרש מתפקידו כרב בית הכנסת של הטכניון. מכרז לתפקיד התפרסם בכמה צינורות פרסום וועדת המכרז תתכנס בזמן הקרוב“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il