סטודנטיות מבר אילן לא הורשו להביא את התינוקות שלהן לחלק מהקורסים

בחוג לעבודה סוציאלית, אוסרים על אימהות להביא את התינוקות שלהן לחלק מהקורסים. אחת מהן טוענת כי אין להן פתרון "חוץ מלהביא את התינוקות לכיתה". באוניברסיטת בר-אילן טוענים כי "מדובר בשני קורסים בלבד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 09:12 כד בטבת התשעז

סטודנטיות מבר אילן לא הורשו להביא את התינוקות שלהן לחלק מהקורסים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

תינוקות? לא בבית ספרנו. באוניברסיטת בר-אילן אסרו על אימהות בחוג לעבודה סוציאלית, להביא את התינוקות שלהן לחלק מהקורסים. כך פורסם היום(א') בידיעות אחרונות.

סטודנטיות הרות וכאלה שילדו לאחרונה, התלוננו שבאוניברסיטה אוסרים להביא תינוקות לקורסים, בעוד שבחוגים אחרים לא מערימים כל קושי. כשביקשו שימצא להן פיתרון, הן נענו שעליהן לשכור מטפלות או שיבקשו מסטודנטים אחרים שישמרו על התינוקות בתשלום.

אחת הסטודנטיות טענה שהן מופלות מעצם היותן אמהות, "מצד אחד אין לנו חופשת לידה, מצד שני אסור לנו להפסיד שיעורים, ומצד שלישי מעונות לא מקבלים תינוקות מתחת לגיל שלושה חודשים. אין לנו פתרון חוץ מלהביא את התינוקות לכיתה".

לפי טענת סטודנטית נוספת, ראש בית־הספר לעבודה סוציאלית, פרופ' נחמי באום, אמרה לה כי היא מבינה ומזדהה עם הקושי, אך היא לא מתכוונת לשנות את ההחלטה, שלדבריה התקבלה לאחר חשיבה מעמיקה.

מאוניברסיטת בר־אילן נמסר בתגובה כי "מדובר בשני קורסים בלבד, שהם קורסים תהליכיים שבהם הסטודנטיות מקבלות הדרכה בטיפול, ואין אפשרות להפסיק את תהליך הטיפול וגם אין דרך לאפשר הכנסת תינוקות לשיעור. מדיניות זו היא על פי תקנון המל"ג, המאפשר במקרים מסוימים לחייב סטודנטיות לשוב ללימודים לאחר שלושה שבועות כאשר הדבר מתחייב מאופי הקורס".