סופי: שטבון ומרזל ירוצו יחד

בסיכומו של יום דרמטי, מסתמן כי שטבון יישאר במפלגת יחד לצד מרזל שישובץ בבלוק טכני. התמורה: ארבעה מקומות לציונות הדתית בעשירייה הראשונה. יחד: "יש לנו אחריות, אנחנו רצים ביחד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 19:17 ט בשבט התשעה

סופי: שטבון ומרזל ירוצו יחד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר יום דרמטי בו הודיע יוני שטבון לאלי ישי כי "זה או אני או מרזל", הערב, רגע אחד לפני סגירת הרשימות לכנסת, שטבון יישאר במפלגת יחד, ובמקביל חתמו אנשי עוצמה יהודית על הסכם לריצה משותפת במסגרת בלוק טכני.

על פי ההסכם, שטבון יישאר במקום השני, ובתמורה לכך יקבלו הציונות הדתית ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה. המחיר לרווח של הציונות הדתית הוא ריצה משותפת עם ברוך מרזל ואנשי עוצמה יהודית במסגרת בלוק טכני, כלומר שירוצו ברשימה משותפת ולאחר הבחירות יפרדו לשתי מפלגות שונות.

בתמורה להסכם התחייב ברוך מרזל שלא לעלות להר הבית, כפי הנראה במהלך כל הקדנציה הקרובה, זאת על מנת לקבל את הסכמתו השקטה של הרב צבי טאו לאיחוד בין הרשימות.

הרשימה:

1. אלי ישי

2. יוני שטבון

3. הרב מיכאל עייש

4. ברוך מרזל

5. ששון טרבלסי

6. הרב עמיטל בראלי

7. דודי שוומנפלד

8. הרב קובי יקיר

פריצת הדרך הגיעה על רקע לחצים משמעותיים מצד הרב מאיר מזוז, שלחץ להשאיר את שטבון ברשימה לכנסת אך במקביל הבין כי יש צורך להשאיר גם את עוצמה יהודית על מנת לעבור את אחוז החסימה.

אלי ישי: "יחד נשארת יחד, חרדים ודתיים לאומיים. יש לנו חובה להמשיך את הדבר הגדול שנוצר כאן, ברית שומרי מצוות למען תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. ברוך ה', השליחות שמחברת ביננו חזקה מכל ויכוח. יחד ובשם ה' נעשה ונצליח".

יוני שטבון: "בשורת האיחוד ההיסטורית בין הציונות הדתית לציבור החרדי יש בה כדי לגבור על כמעט על כל מחלוקת שהיא. מראשית הדרך חברנו יחד, דתיים לאומי וחרדים, כי יש לנו אחריות כלפי הזהות היהודית של המדינה. היו ויכוחים, אך רב המשותף על המפריד וגודל השעה מחייב גודל של אחריות. נמשיך קדימה ובכל הכוח ובעזרת ה' נעשה ונצליח"

מה שלא ברור עדיין הוא מצבם של הרב הלל הורוביץ והרב משה הגר, כשהרב הורוביץ היה במקור אמור להיות מקום 2 במפלגה במקום שטבון, והרב הגר, שכבר שובץ במקום הרביעי, הודיע כי הוא פורש בעקבות הריצה עם עוצמה יהודית.