סופי רון מוריה: עמנואל שילה הוציא נגדי רשימת חיסול

מתמודדת הבית היהודי סופי רון מוריה תקפה בחריפות את עמנואל שילה, והאשימה כי הוא שיקר והוציא נגדה רשימת חיסול. "מר שילה מנחה את הקוראים את מי לחסל ובמי ״יש לתמוך״"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/01/15 10:57 יג בטבת התשעה

סופי רון מוריה: עמנואל שילה הוציא נגדי רשימת חיסול
דוברות, צילום: דוברות

מתמודדת הבית היהודי, סופי רון מוריה, תוקפת בחריפות את עמנואל שילה עורך השבועון 'בשבע' וטוענת כי שילה הוציא נגדה רשימת חיסול נגדה. "יצא לי לסקר מערכות בחירות שכללו רשימות חיסול. לא זכורה לי רשימת חיסול שמוציא עורך עיתון. מר שילה מנחה את הקוראים את מי לחסל ובמי 'יש לתמוך'. בזכותי נקבע כנראה תקדים" מלינה מוריה.

הדברים שהרתיחו את מוריה היו דברי האזהרה של שילה כנגד מועמדותה לבית היהודי, רוח הדברים לטענתה היה כי חייבים להיזהר מבתיה כהנא דרור וסופיה רון רוצות לקחת את המפלגה לכיוון הליברלי.

"בשביל פעיל ״שלום עכשיו״ אין הבדל בין יולי אדלשטיין למיכאל בן ארי. ימינה ממרצ כולם פשיסטים. בשביל עמנואל שילה אין הבדל ביני לבין בתיה כהנא דרור. כל מי שאינו נוקט בגישה החרד״לית הוא ליברל. גישה שהולמת פוליטרוק אבל מביישת עיתונאי", תוקפת מוריה.

היא מאשימה אותו שלא טובת הבית היהודי עומדת לנגד עיניו ומצביע על עמדותיו כנגד המפלגה בקדנציה האחרונה וקידמו של ח"כ יוני שטבון שפעל כנגד הסיעה בוועדה לבחירת רבנים ובמליאת הכנסת. לטענתה, מנסה שילה להשפיע מבפנים במפלגה אחת כשהמתפקדים יצביעו בבחירות למפלגה אחרת. ובמקרה הזה, למפלגתו של אלי ישי ושטבון 'יחד העם אתנו' או למפלגות חרדיות נוספות.

לטענתה שילה פועל באופן קבוע לטובת החרד"לים תוך כדי פגיעה בבית היהודי וניסיון למנוע את שריון הנשים. "החזון שלו מוכר: המתכונת הישנה של האיחוד הלאומי. מספר נציגים חרד״ליים שמצביעים בכל סוגיות דת ומדינה יחד עם הסיעות החרדיות ונציגים חילוניים שמיישרים אתם קו. משהו ישן חוזר".

היא טוענת בעמדותיה היא שייכת למרכז הציונות הדתית וכי מבחינת שילה ומבחינת שולחיו, "על הציונות הדתית להיות גרורה של הסיעות החרדיות. אסקופה נדרסת".

לטענתה, שילה פועל נגדה בשל היותה עיתונאית בעיתון המתחרה ל'בשבע', "לא הייתי רוצה להיות ברשימת המומלצים של עמנואל שילה. אני לא מעוניינת להיות יוני שטבון עם חצאית. אך זה לא מעניק לעורך עיתון ״בשבע״ זכות לעוות את עמדותיי והדביק לי תווית שלא משקפות את האמת. ניסיון קטנוני של עורך עיתון לחסום מועמדת שהייתה במשך 16 שנה קול בולט של עיתון מתחרה".

עורך השבועון 'בשבע' עמנואל שילה לא הגיב על הדברים.