סופית: נסגר התיק נגד מחברי "תורת המלך"

בפרקליטות סגרו את תיק החקירה נגד הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור בטענה כי "אין ראיות פסוקות" להעמידם לדין. "יש להימנע במידת האפשר מהליכים פליליים כשמדובר בפרסום פסקי הלכה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/05/12 17:35 ז בסיון התשעב

סופית: נסגר התיק נגד מחברי "תורת המלך"
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ב') באופן סופי על סגירת תיק החקירה נגד מחברי הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור. ההחלטה, נימקו בפרקליטות, התקבלה בעקבות "היעדר ראיות פסקות" להעמיד לדין את הרבנים.

כמו כן הוחלט לסגור את תיק החקירה נגד הרבנים שהעניקו את הסכמתם לספר ובהם הרבנים דב ליאור, יצחק גינזבורג, הרב יעקב יוסף והרב נחמיה גולדברג.

כזכור, הספר "תורת המלך" עורר סערה ציבורית ומשפטית עם פרסומו, לאחר שנכתב בו, בין היתר, כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". עוד נכתב כי "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".

"הפרסום האמור אמנם כולל תכנים קשים שיש בהם לכאורה כדי לענות על ההגדרה 'גזענות' שבחוק. אולם אין להתעלם מהעובדה כי מדובר בציטוט ובדיון במקורות הלכתיים", נכתב בהודעת הפרקליטות. בפרקליטות ציינו כי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, הורה כי יש להימנע במידת האפשר מהליכים פליליים כשמדובר בפרסום פסקי הלכה או כל מקור דתי שהוא. גם באשר להסתה לאלימות קבע היועץ המשפטי כי "ישנו קושי להוכיח את יסודות העבירה".

"הספר כתוב בצורה מאוד כללית, מופשטת ולא קונקרטית ואין בו קריאה מפורשת לביצוע אלימות. אין בספר קישור לציבור ספציפי או קריאה לפגוע בציבור ספציפי ויש קושי לקבוע כי בעצם הצגת עמדת ההלכה יש משום קריאה לביצוע מעשה אלימות או טרור", ציינו בפרקליטות.

עוד הודגש כי "קשיים ראיתיים מחייבים לסגור את התיק. יחד עם זאת מובן מאליו כי אין בהחלטת הסגירה כדי לבטא קבלה של הדברים הקשים המובאים בספר זה. נהפוך הוא - הדברים ראויים בעיני היועץ המשפטי לממשלה לכל גינוי והוקעה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן