סופגנייה עם חומוס?

תנועת "צעירים למען ירושלים" יזמה שיתוף פעולה יהודי-ערבי בעיר העתיקה, במסגרתו חילקו מתנדבי התנועה סופגניות ממולאות בחומוס, עם חריף בצד, כדי להדגיש את השכנות הטובה בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 20/12/11 11:03 כד בכסלו התשעב

סופגנייה עם חומוס?
EdoM-cc-by-sa, צילום: EdoM-cc-by-sa

תנועת "צעירים למען ירושלים" ביקשה לקיים לקראת חנוכה, שיחל הערב (ג'), שיתוף פעולה יהודי-ערבי בעיר העתיקה בירושלים. התנועה יזמה סופגנייה הממולאת בחומוס, ואפילו עם חריף בצד, שכבר מחולקת בעיר העתיקה תחת השם "הסופגנייה הירושלמית".

היוזמה המפתיעה ביקשה להדגיש את השכנות הטובה ומרקם החיים המשותף בעיר העתיקה בירושלים, בין יהודים לערבים ועל רקע חנוכה והחגים הנוצרים החלים השבוע. מתנדבי התנועה חילקו את הסופגנייה המעניינת לבאים בשער יפו, כשמנגד חולקה הסופגנייה גם על ידי תושבים ערבים, באזור מגדל דוד שבעיר העתיקה.

"כנראה שעלינו כאן על טעם חדש, שאולי עוד ייכנס לספרי המתכונים יום אחד", אומרת הילה זיסברג, יו"ר התנועה. "הסופגנייה הירושלמית היא שילוב מיוחד של המרכיבים המסורתיים לטעמים הירושלמיים. אנחנו שמחים על השיתוף הפעולה שנוצר בינינו לבין רוכלי העיר העתיקה, והצלחת הסופגנייה הירושלמית בקרב הבאים בשערי העיר מעידה שעבודה משותפת בין תושבי העיר, מובילה לתוצאות טובות, מהנות וטעימות לתושבי ירושלים ולמבקרים בה".

יסחאק, אחד הרוכלים הערביים בעיר העתיקה, סיפר כי הוא "אוהב את החגים של היהודים כי תמיד יש בהם הרבה אוכל ולכן גם הרבה פרנסה. כבר שנים חשבתי על לשלב סופגניות עם משהו חריף. השלב הבא זה אוזני המן עם חומוס בפורים".