סוכמו הפיצויים הסופיים למפוני גוש קטיף

המפונים יזכו לתוספת של 7%-11.5% לשווי הבתים מהם פונו, כמו גם לפיצוי נוסף עבור חקלאים ובעלי עסקים שנעקרו מאדמתם. נציגי המתיישבים אישרו כי בכך תמו תביעותיהם הכספיות מההתנתקות

חדשות כיפה אורי פולק 31/07/11 18:07 כט בתמוז התשעא

סוכמו הפיצויים הסופיים למפוני גוש קטיף
יחצ, צילום: יחצ

מפוני גוש קטיף וצפון השומרון יזכו לתוספת של 7%-11.5% לשווי הבתים מהם פונו - כך קבעה היום (א') הממשלה בישיבתה השבועית, שקיבלה שורה של החלטות במטרה להביא לסיום את תביעות הפיצויים של מפוני גוש קטיף.

קודם לישיבת הממשלה אישרו נציגי המתיישבים כי בכך תמו תביעות הפיצויים, במסמך אשר במסגרתו הסכימו על דרך פתרון לכל הסוגיות העומדות על סדר יומם של המפונים.

בין היתר אישרה הממשלה את הגדלת הפיצוי האישי בגין בית המגורים, מענק לרכישת ציוד לבתי הכנסת בישובים החדשים, מתן פיצוי נוסף לחקלאים שטרם קיבלו קרקע חקלאית, פיצוי נוסף לבעלי עסקים וחקלאים המקימים את עסקם מחדש ושינויים במסגרת הדיון ואופן הערעור על החלטות הועדה המיוחדת.

כמו כן, על פי החוק החדש, חקלאים אשר היו בעלי נחלה בגוש קטיף וטרם קיבלו קרקע חלופית יהיו זכאים לפיצוי נוסף בסך 400 אלפי שקלים או תשלום חודשי על סך 3,400 שקלים לחודש, למשך 13 שנה ולחילופין יהיו זכאים לקרקע חקלאית עד לגודל של-40 דונם בהתאם לכללים שהיו נהוגים עד עתה. איתור ורכישת הקרקע יעשה על ידי מנהלת תנופה.

החוק החדש, שכבר אושר בועדת הכספים, קבע בנושא כי בעלי עסקים וחקלאים שפונו מגוש קטיף והקימו או יקימו את עסקם מחדש יהיו זכאים להגדלת המענקים הקבועים בחוק ולשיפוי בגין המבנה בו פעל העסק. עוד אישרה הממשלה הענקת מענק לרכישת ציוד לבתי כנסת ביישובים החדשים אליהם פונו אנשי גוש קטיף לשעבר.

"אני רואה בהחלטת הממשלה ובהשלמת תיקוני החקיקה להגדלת הפיצויים לעקורי גוש קטיף השלמת חוב מוסרי של מדינת ישראל ואזרחי מדינת ישראל לעקורי גוש קטיף", אמר היום יו"ר מנהלת "תנופה", בנצי ליברמן. הוא ציין כי "הגדלת הפיצוי מהווה נקודת מפנה המאפשרת למפונים להשלים את בניית ביתם, תפקידנו להמשיך בכל המרץ ליישם את ההחלטות ולדאוג למעבר הקהילות והמשפחות במהרה לבתי הקבע".