סוכם: ה"הסדר" יוארך בחודש בלבד

בדיונים מרתוניים בין השר אורי אריאל לשר הביטחון יעלון הוחלט כי השירות הצבאי לבני ישיבות ההסדר יוארך בחודש בלבד ויעמוד על 17 חודשים, במקום שנתיים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/05/13 21:40 יז בסיון התשעג

בשיחות מרתוניות שהתקיימו ביממה האחרונה בין השר אורי אריאל לבין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הוחלט כי השירות הצבאי של בני ישיבות ההסדר יוארך בחודש אחד ויעמוד על-17 חודשים. ב-NRG דווח הערב (א‘) כי בשיחות שהתקיימו בין אריאל, יעלון ויו“ר הוועדה לקידום השיוויון בנטל, יעקב פרי, נקבע כי ההצהרה על הארכת השירות לביני“שים בשנתיים - תבוטל.

עוד ביום פרסום טיוטת ועדת פרי הודיעו ב“בית היהודי“ כי הם מתנגדים להארכת שירות ההסדר. השר אורי אריאל אמר בעקבות ההצעה כי ”מדובר בסעיף המנוגד בצורה מוחלטת להסכם הקואליציוני ולמתווה המשותף. הבית היהודי יתנגד בוועדה וידרוש הורדתו בהתאם להסכם הקואליציוני. חיילי ההסדר משלבים לימוד תורה עם שירות צבאי משמעותי. זו אינה פשרה אלא מסלול לכתחילה והמסלול ימשיך להתקיים כפי שצריך“.

על פי הטיוטה שגיבשו בוועדה, בתום תקופת הביניים (יולי 2016) ולמשך 3 שנים יוארך משך השירות הפעיל בהדרגה (2-3 חודשים בכל שנה) כך שבתום 3 שנים יעמוד משך השירות במסלול זה על 24 חודשים. כמו כן החליטה הוועדה כי מסלול ישיבות ההסדר ייפתח גם לאוכלוסיה החרדית. כאמור, ההחלטה על הארכת השירות ל-24 חודשים בתום שלוש שנים - בוטלה.