סוכם: בנט ימנה 15 נציגים בגוף הבוחר, נתניהו יבחר חמישה

לאחר שישיבת ועדת הפנים "פוצצה" כתוצאה מחוסר הסכמה בין המפלגות, הגיעו "הבית היהודי" ו"הליכוד-ביתנו" להבנה סביב המליאה הבוחרת את הרבנים הראשיים. במפלגה הצליחו לסכל ניסיון נתניהו להשתלטות על הגוף הבוחר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/06/13 10:19 ד בתמוז התשעג

סוכם: בנט ימנה 15 נציגים בגוף הבוחר, נתניהו יבחר חמישה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הושג הסכם בין ”הבית היהודי“ ל“ליכוד-ביתנו“ בנוגע לחברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל: על פי הסיכום, השר נפתלי בנט, מתוקף תפקידו כשר הדתות, יבחר 10 רבנים אשר יכהנו בגוף הבוחר ו-5 אנשי ציבור נוספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש שליטה נרחבת יותר בגוף הבוחר - ימנה חמישה נציגים בלבד. קודם לכן ביקש נתניהו למנות את כל עשרת הנציגים מטעמו, ככל הנראה בניסיון להביא לרוב ברור שיתמוך במועמדותו של הרב דוד לאו, מקורבו.

אתמול ”פוצצה“ ישיבה של ועדת הפנים בנוגע להרכב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. ההצעה העיקרית שהובאה, ושהייתה מוסכמת מראש, הייתה הצעת יו"ר הועדה, ח"כ מירי רגב, אולם לאחר דיון סוער, שנמשך למעלה משעתיים, נסוגה סיעת ”הבית היהודי“ מההסכמות מוקדמות והוחלט לבטל את ההצבעה ולדחות אותה למועד מאוחר יותר.

ההצבעה צפויה להתקיים היום לאחר סיכום שהגיעו בין שני הצדדים, לאחריו יוכלו להצביע גם על ”חוק עמאר“. ב“בית היהודי“ אמרו אתמול כי ”הויכוח נסוב על זהות הרב הראשי: אנחנו רוצים למנות רב דתי-ציוני וראש הממשלה רוצה למנות רב חרדי. על מנת לעשות זאת, ראש הממשלה מעוניין לעשות מעשה לא ראוי, לשנות את כללי המשחק ולמנות עשרה אנשים בגוף הבוחר. התעקשנו על לפחות רב ראשי ציוני אחד - ועל זה התפוצץ הדיון“.