סדום ו"המורה": התבלבלו בין דור סדום לדור המבול

תלמידים שניגשו אתמול למבחני הבגרות ל-5 יחידות בתנ"ך קיבלו שאלה עם ניסוח שגוי ש"בזבזה" להם זמן רב. משרד החינוך: ניתן מענה מהר, ניתנה לנבחנים תוספת זמן לפי הצורך

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/05/16 11:40 ח באייר התשעו

סדום ו"המורה": התבלבלו בין דור סדום לדור המבול
shutterstock, צילום: shutterstock

מבחני הבגרות הם תקופה מתוחה עבור תלמידי התיכון שמתמודדים עם מבחנים רבים אך מתברר כי לעתים המבחן עצמו יכול להיות הבעיה. תלמידי תיכון בחינוך הממלכתי-דתי שניגשו אתמול (א') למבחן השלמה ל-5 יחידות בבגרות בתנ"ך, גילו טעות באחד מטופסי הבחינות שלטענתם גרמה לבזבוז זמן רב והפריעה למהלך המבחן. במשרד החינוך היו מודעים לבעיה במהלך המבחן ובמקרה הצורך ניתנה תוספת זמן לתלמידים, כך דווח ב-YNET.

לטענת הנבחנים, רק לאחר כחצי שעה - מתוך כשעה וחצי של בחינה - הודיעו להם המורים שישנה טעות בטופס ושעליהם לשנות את הניסוח כדי לענות נכונה. התלמידים נדרשו תחילה להשוות בין "דור הפלגה", הכינוי לדור שרצה לבנות את מגדל בבל, לבין "דור המבול", בני דורו של נח עליהם ירד המבול. רק לאחר דקות ארוכות שבהן התלמידים ניסו למצוא תשובה נכונה מתוך הפירושים שניתנו להם, נכנסו מורים לכיתה והודיעו להם שחלה טעות בטופס המבחן ועליהם להשוות את בני "דור הפלגה" לאנשי העיר סדום, שאלה שונה לחלוטין שכן אנשי סדום חיו בתקופה מאוחרת הרבה יותר - תקופתו של אברהם אבינו.

התלמידים התלוננו כי הטעות בניסוח השאלה המקורי הביאה אותם לבחור שאלות אחרות קשות יותר אל מול השאלה הנכונה שהייתה קלה הרבה יותר. לטענתם, רק לאחר שהתלוננו שמשהו לא מסתדר בשאלה נבדק העניין ונאמר להם שיש טעות בטופס המבחן והם בזבזו זמן רב ו"שברו את הראש" בניסיון לפתור את השאלה המטעה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הצוות המקצועי ומטה הבחינות נתנו מענה הולם זמן קצר לאחר תחילת הבחינה. היכן שהיה צורך ניתנה לנבחנים תוספת זמן".