סגנית ראש העיר רעננה עוררה פרובוקציה כשנכנסה לעזרת גברים בתפילה פומבית

לרגל חגיגות העצמאות התקיימה בליל שבת תפילת קבלת שבת חגיגית ברחבת "יד לבנים" בעיר. פעילי מרצ מחו על ההפרדה בין הגברים לנשים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/04/15 10:43 ז באייר התשעה

סגנית ראש העיר רעננה עוררה פרובוקציה כשנכנסה לעזרת גברים בתפילה פומבית
עיריית רעננה, צילום: עיריית רעננה

תפילת קבלת שבת חגיגית לרגל חגיגות העצמאות התקיימה בליל שבת ברחוב הראשי ברעננה בהשתתפות למעלה מ-800 מתפללים. התפילה, שהפכה למסורת, התקיימה ב"רחבת יד לבנים" בעיר, דבר שעורר את חמתם של חברי מרצ בעירייה. סגנית ראש העיר, רונית וינטראוב, פרסמה בפייסבוק תמונה שבה היא עומדת בעזרת הגברים ואוחזת בסידור: "לפני שעה קלה חברת מועצת העיר דבי סלוצקי ואני הגענו לסכל ברחבת יד לבנים הפרדה בין נשים לגברים במרחב הציבורי כרגע דואגות לפירוק המחיצה לפני זה הצטרפנו לתפילה והפכנו את האיזור שהוגדר לגברים לאיזור מעורב".

לטענת המתפללים, הם הגיבו באיפוק לניסיון הפרובוקציה והגישו למתפללות סידורים. במוצאי השבת, פרסם חיים גולדמן, יוזם האירוע וסגן ראש העיר מטעם הבית היהודי את תגובתו:

"התנהלה תפילת קבלת שבת בה השתתפו כ-800 גברים ונשים. הייתה התרוממות נפש גדולה והציבור פתח בריקודים עם שירי שבת ומזמורי תפילה. במהלך התפילה הגיעו סגנית ראש העיר רונית וינטראוב וחברת מועצת העיר דבי סלוצקי , שתיהן ממרצ במטרה לעורר פרובוקציות והתיישבו בעזרת הגברים. קיבלנו אותן במאור פנים ואף הגשנו להן סידורים לתפילה .לאחר שהות קצרה במקום ומשלא הצליחו בפרובוקציה הן עזבו".

גולדמן האשים את חברות מרצ בצביעות וכתב כי "התגלה פרצופן האמיתי של ״אבירות הדמוקרטיה״ שרוממות קבלת האחר בלשונן, בבחינת ״נאה דורש אך לא נאה מקיים״".

ממרצ רעננה נמסר בתגובה: "מרצ רעננה והעומדת בראשה , מקפידה על כבוד האדם ובחירתו החופשית באשר לאורחות חייו. ידוע בעיר כי סגנית ראש העירייה אף נוהגת בעיתות חג ומועד לפקוד מאז ומתמיד בתי כנסת בעיר ומקפידה לנהוג בהתאם לכללים הנהוגים במקום, דהיינו ישיבה מעורבת בתוך בית כנסת רפורמי או קונסרבטיבי וישיבה נפרדת בבית כנסת אורתודוכסי. יחד עם זאת ידועה עמדתינו הנתמכת על ידי החוק ופסיקות בית המשפט , לפיה הצבת מחיצות ברחוב ובמרחב הציבורי הפתוח בין נשים לגברים היא הדרת נשים חמורה. משכשלו הנסיונות למנוע התרחשות ההדרה, נכנסו וינטראוב וחברת מועצת העיר דבי סלוצקי לתפילה באיזור הגברים, במטרה למנוע הדרת נשים, כל זאת תוך שהתפילה נמשכת וקבוצת פעילות ופעילים שלוותה את השתיים מונחית להשאר במרחק רב מההתרחשות במטרה לשמור על מחאה מאופקת, אך מלאת כאב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן