סגן השר בן דהן: לא פוסל ריצה בפריימריז

בלעדי: בכנס פעילים של הבית היהודי ותקומה אמר סגן השר הרב אלי בן דהן כי במידה ושיחות האיחוד לא יצלחו הוא הוא ישקול ריצה בפריימריז

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 11:45 יא בכסלו התשעה

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן חשף בכנס פעילים של הבית היהודי ותקומה שנערך אתמול כי אינו פוסל ריצה במסגרת הפריימריז של הבית היהודי אם האחדות בין שתי המפלגות לא יצלח.

"הציבור הדתי לאומי אומר את דברו. נקעה נפשו של השטח מהפיצולים בציבור הדתי ואם נהיה מאוחדים יש לנו סיכוי טוב לנצח ולגדול".

"הציבור הדתי תופס מקום הרבה יותר גדול מהאחוז בו הוא קיים באוכלוסייה. הגיע הזמן שגם בעמדות הקובעות בפוליטיקה הציונות הדתית", הוסיף הרב בן דהן. "אם יהיה פילוג כולם יפגעו. אני באופן אישי מוצא את עצמי בימים האחרונים עושה מאמצים גדולים כדי שחס ושלום לא יהיה פילוג. באופן אישי אני אומנם נבחרתי דרך תקומה אבל יש לי מערכת קשרים עמוקה עם נפתלי, ניר וכל אנשי הבית היהודי", הבהיר סגן השר.

לדבריו, למרות דברים אלו הוא מאמין שהשיחות בין בנט לאריאל יובילו להסכמה ולריצה משותפת בבחירות הקרובות. “כולם יוותרו ונגיע להסכמה. המתח עלה קצת בימים האחרונים אבל צריך להאמין שזה יקרה. אני סמוך ובטוח שנלך בסופו של דבר יחד כרשימה אחת. שלא תהינה אי הבנות. הסיעה פועלת ברמת אחדות ותמיכה הדדיים ובצורה מעוררת כבוד".

כזכור, היום בצהריים תתקיים פגישה בין יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט המוגדרת כפגישה מכרעת, וידונו בשאלת האחדות בין המפלגות.