סגן השר בן דהן: לא נרשה שינוי הסטטוס קוו במחטף

לקראת העלאת מספר הצעות חוק בנושאי דת ומדינה בוועדת השרים לענייני חקיקה, מבהיר סגן השר בשיחה לכיפה כי לא ישתף פעולה עם מחטפים ויעצור בכל דרך חקיקה המאיימת על ההלכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 21:56 כח בסיון התשעד

סגן השר בן דהן: לא נרשה שינוי הסטטוס קוו במחטף
יחצ, צילום: יחצ

יום ראשון הקרוב צפוי להיות סוער במיוחד בנושאי דת ומדינה, כשמספר הצעות חוק שנויות במחלוקת יעלו בוועדת השרים לענייני חקיקה, ושמטרתן לשנות את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. כך לדוגמא יובא חוק של ח"כ ניצן הורוביץ שמציע להתיר תחבורה ציבורית וכן חוקים של השרה לבני וח"כ לביא שמטרתן להחליש משמעותית את בתי הדין הרבניים.

גורמים ששוחחנו עימם סיפרו ל'כיפה' כי שרת המשפטים ציפי לבני, שבתי הדין הרבניים נמצאים באחריותה, התבטאה בעבר ואמרה כי אין לה שום כוונה לחזק את בתי הדין הרבניים, אלא להיפך. הצעת חוק שתעלה ביום ראשון מוכיחה שהאג'נדה שלה היא להפוך את בתי הדין ללבלרי גיטין.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הציע לפני כארבעה חודשים ללבני מספר חלופות לחוק שלה אך זו לא השיבה לו עד ליום זה.

"אמרנו בעבר כי המדיניות של מפלגת הבית היהודי היא לא לאפשר לחוקים בנושא דת ומדינה שלא תואמו איתנו להמשיך בחקיקה", זועם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בראיון לכיפה. "הבית היהודי מאמינה כי יש לשמור על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, אנו לא נשתף פעולה עם מחטפים שנעשים בקואליציה מדי שבוע".

"יש ניסיונות למחטף של משרד המשפטים ושל יוזמי הצעות חוק פרטיות", הוא מוסיף. "הם רוצים לשנות את האיזון בין בתי המשפט למשפחה לבית הדין הרבני. ליצור מצב בו תהיה עדיפות לבית המשפט למשפחה. זה מנוגד לחוק ולא מקובל עלינו".

סגן השר מוסיף ותוקף את יוזמי הצעות החוק בנושאי דת ומדינה. "אין היום נושאים מעניינים, הנושאים המדיניים לא רלוונטים וכולם מחפשים במה להתעסק", הוא אומר ומוסיף בציניות: "הנושא הקל ביותר הוא בנושאי דת ומדינה. כל אחד חושב שהוא מבין הכי טוב בנושא הזה ולא צריך ללמוד".

הרב בן דהן מבהיר כי יילחם על מנת לעצור את החוקים בנושאי דת ומדינה. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש כאן איום על ההלכה, דבר שלא היה שנים רבות. יש לנו סעיף ווטו בהסכם הקואליציוני ולא נהסס להשתמש בו", הוא אומר. "כל הצעת חוק שלא באה מאיתנו לא תוכל להתקיים ונפעיל את הזכות שיש לנו כדי לעצור את החקיקה הזו. כל עוד אנחנו בקואליציה נעשה הכל כדי למנוע העברת חוקים ללא אישור שלנו. יש חוקים שאין ספק שעניינם לפגוע במרקם העדיף של דת ומדינה. לא ניתן להם לעבור כי זה רק יפגע במדינה".

סגן השר מסביר עוד כי כשחוקים הינם טובים ונעשים בשיתוף פעולה עם הבית היהודי, אין מניעה שהם יעברו. "אני בעצמי קידמתי מספר חוקים בנושאי דת ומדינה. שיפור השירות ומתן אפשרויות נוספות. כמו פתיחת אזורי הנישואין. אנחנו מאמינם שזה משפר את השירות לאזרח. עם זאת, אף אחד לא מדבר היום על הגעה להסכמות אלא כולם רוצים לכופף את הידיים ולהכריח אותנו לקבל חוקים חד צדדיים".