סגן השר בן דהן: בספק אם הרבנים המתנגדים לחוק הגיור קראו את נוסח ההחלטה

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מתייחס בראיון ל'כיפה' לאמירותיו של ח"כ אלעזר שטרן נגד הרב אליהו ולהתנגדות לחוק הגיור מצד רבנים במגזר. "אמירות קשות שיקשו את השיח איתו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 20:15 ז באלול התשעד

סגן השר בן דהן: בספק אם הרבנים המתנגדים לחוק הגיור קראו את נוסח ההחלטה
יחצ, צילום: יחצ

הרב בן דהן התייחס גם לסערה שיצר חבר הכנסת אלעזר שטרן שכינה את הרב שמואל אליהו 'שמוליק'. “מדובר באמירות קשות שיורדות לרמה מאוד נמוכה וזולה. כל ויכוח חייב להיעשות ברמה רעיונית ועניינית. כל ויכוח שיורד לרמה אישית הוא פסול.

"האמירה הכללית שאמר שטרן, שכביכול אין לרבני ישראל עניין בדאגה לעם ישראל או לכל הציבור היא אמירה שאין לה מקום. היא לא נכונה או אמיתית. אני נפגש בכל יום עם רבנים ורואה את רצונם ודאגתם לציבור בכל שכבותיו", מוסיף סגן השר. “אני קורא לאלעזר לחזור בו. מותר לחלוק אבל אסור לרדת לפסים אישיים ולרמות כל כך נמוכות שאינן מכבדות אותו".

לדבריו, אמירותיו עלולות לפגוע בעבודה מולו על חוק הגיור. “אמירות מהסוג הזה יקשו איתנו את השיח איתו. אני מניח שזה לא יהיה קל. אני באופן אישי ניהלתי איתו שיח במשך שנה ושנינו לא ירדנו לרמת ויכוח כזו למרות חילוקי הדעות העמוקים. הדרך הנכונה היא לעסוק ברמה עניינית. הדרך בה התייחס לרב אליהו היא ברמה פסולה. אסור להגיע אליה. ברוח ימי אלול מן הראוי שאלעזר שטרן יחזור בו מאמירותיו ויישאר ברמה של ויכוח ענייני”.

הרב בן דהן התייחס גם למחאת חלק מהרבנים בציונות הדתית לחוק הגיור. “אין כאן שום דבר שעשיתי מדעתי. התייעצנו עם זקני הציונות הדתית ובעקבות כך הנהגת הבית היהודי קיבלה החלטה ללכת להצעת מחליטים ולא חוק. צריך לזכור שהאלטרנטיבה של חוק גרועה יותר. נוצר מצב פוליטי בו הצעת החוק הייתה מתקבלת".

"התייעצנו עם גדולי רבני הציונות הדתית. התייעצנו גם עם הרב יעקב אריאל והוא מבין כמו כולנו שיש מצב אידיאלי שטוב ומתאים לבית המדרש ויש מצב שבו אי אפשר להגיע לכל מה שהיינו רוצים. אני מסופק אם רוב הרבנים החתומים על העצומה קראו את נוסח ההחלטה, לא שמעו את ההסברים, ולא שמעו את הרקע למציאות הקיימת".