סגן השר בן דהן: אתמודד בפריימריז הבית היהודי

סגן השר הרב אלי בן דהן הודיע כי יתמודד בפריימריז הבית היהודי. בנט: מברך על הצטרפותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/12/14 08:19 כ בכסלו התשעה

סגן השר בן דהן: אתמודד בפריימריז הבית היהודי
דוברות, צילום: דוברות

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הודיע הבוקר כי יתמודד בבחירות המוקדמות לרשימת הבית היהודי לכנסת ה- 20. כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' באופן בלעדי כי הרב בן דהן שוקל להתמודד על מקום בבית היהודי.

בשבועות האחרונים פעל סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לגשר על הפערים בין יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט ויו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, את כפי הנראה לא צלח במעשיו. מדובר על מהלך שיפגע באופן משמעותי באיחוד בין תקומה לבית הבית היהודי, שכן בפועל, אחד האנשים המשמעותיים ביותר באיחוד הלאומי נוטש את המפלגה. על פי ההערכות, מדובר בתחילה של פירוק בפועל של האיחוד הלאומי, ועזיבת אנשיו לטובת הקמת מפלגה עם אלי ישי.

"עולמי המוסרי מחייב אותי להמשיך באחדות בציונות הדתית ולאפשר למצביעי הבית היהודי לתת לי את המנדט להמשיך ולשרת את עם ישראל", אמר הבוקר סגן השר בן דהן. "אני מאמין שיש לנו הזדמנות היסטורית להמשיך באחדות בציונות הדתית אל מול מפלגות אחרות במחנה הלאומי שמתפרקות לנגד עינינו, הציבור במדינת ישראל צריך מפלגת ימין חזקה שמאמינה בעם ישראל, בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט: ״אני מברך על הצטרפותו של סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לפריימריז בבית היהודי. בעבודתי לצידו גיליתי חבר בלב ובנפש שתורת ישראל ועם ישראל עומדים לנגד עיניו. בכהונתו במשרד הדתות הוא דחף בעוז מהפכות ששנים לרבים לא היה האומץ לקדם. הרב בן דהן גילה אומץ לב כשהביא את עצמו להכרעת הציבור וציבור הבוחרים ידע לגמול לו על כך. כל מי שרוצה להתמודד בבית היהודי כפי שכל חברי המפלגה מתמודדים מוזמן. זוהי האחדות האמיתית״.

האיחוד הלאומי: מאחלים לרב אלי הצלחה. אין ספק שהקשר האישי הקרוב שנוצר בינו לבין נפתלי בנט יעניק לו יתרון משמעותי בהתמודדות על פני המועמדים האחרים, ובכך יתאפשר לאדם ראוי להיות חלק מהרשימה לכנסת כפי שעשה זאת כאיש האיחוד הלאומי.

יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד בירכה את סגן השר הרב בן דהן על ההחלטה להתמודד במפלגת הבית היהודי: "הרב אלי הוא איש של עשייה וחיבורים. בזמן קצר הוא קידם רפורמות חשובות, וכל זאת תוך כדי שמירה על ערכים ודרך. החלטתו להתמודד בפריימריז היא החלטה אמיצה המעידה על אופיו של הרב אלי- איש יקר שלא פוחד מאתגרים. אני גאה לרוץ לצד הרב אלי, ובטוחה שהוא ימשיך לעשות עבודה נהדרת גם בכנסת הבאה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי:" אני מברכת את הרב אלי בן דהן על החלטתו להצטרך למפלגת הבית היהודי ולהתמודד בפריימריז הקרובים. במהלך השנתיים האחרונות יצא לי לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרב בן דהן למען חיזוק הזהות היהודית וקידום מעמד האישה במוסדות הדת השונים. הרב אלי הוא איש של תורה ועבודה הפועל לילות כימים למען כלל ישראל. אני מאמינה בלב שלם שגם בכנסת הבאה נמשיך לשלב כוחות למען עם ישראל ותורת ישראל".