סגל אוניברסיטת אריאל להנהלה מאיימים: נשבית את הלימודים לאחר פסח

מרצים באריאל מאיימים בשביתה כללית לאחר פסח, זאת לאור אי אישור הסכם המשווה את תנאי הסגל לתנאים המקובלים ביתר אוניברסיטאות המחקר בארץ, בניגוד להסכם בתחילת השנה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/03/14 13:55 כח באדר ב'

סגל אוניברסיטת אריאל להנהלה מאיימים: נשבית את הלימודים לאחר פסח
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

לאחר שלא הגיע להבנות עם הנהלת אוניברסיטת אריאל, הודיעו אנשי הסגל הבכיר של האוניברסיטה כי מיד לאחר חג הפסח יפתחו בשביתת מרצים כללית וישביתו את הלימודים, זאת לאור אי אישור ההסכם המשווה את תנאי הסגל לתנאים המקובלים ביתר אוניברסיטאות המחקר בארץ.

טרם פתיחה שנת הלימודים תשע"ד הודיע הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל כי לא יפתח את שנת הלימודים האקדמית, במידה ולא ייחתם הסכם שכר חדש. בסגל דרשו אז תנאים השווים לכל סגלי ההוראה באוניברסיטאות בארץ זאת לאחר שפניות מטעם ארגון הסגל הבכיר להנהלת האוניברסיטה בבקשה לגשר על הפער ולהשוות את שכרם לזה של עמיתיהם באוניברסיטאות האחרים בארץ, לא זכו למענה מספק, הכריזו חברי הסגל על סכסוך עבודה.

בתום מו"מ ממושך הגיע וועד הסגל הבכיר של אוניברסיטת אריאל להסכמות עם הנהלת האוניברסיטה בנושא השוואת תנאי השכר של המרצים לתנאי שכרם של חברי הסגל הבכיר באוניברסיטאות בארץ. לאור ההסכמות הודיע וועד הסגל הבכיר כי שנת הלימודים תפתח כסדרה.

השבוע הודיעו שוב הסגל הבכיר באוניברסיטה כי ישביתו את הלימודים לאחר חג הפסח זאת בעקבות הטענה כי תנאי העסקה לא הושוו לתנאי העסקת המרצים בכלל האוניברסיטאות בארץ. "לא יצאנו למאבק מתוך רצון לפגוע, חלילה, באוניברסיטה" מסביר פרופ' אשר יהלום, יו"ר ארגון הסגל הבכיר. לדבריו, "אנו עושים זאת כמי שתרמו את תרומתם המרכזית להכרזה על האוניברסיטה ככזו. למרבה האכזבה, למרות שבתקופת המאבק עמדנו יחד עם ההנהלה לקבלת ההכרה, לאחר ההצלחה בחרה ההנהלה להפנות לנו עורף ולא לסייע לנו לקבל את התנאים המגיעים לנו וכעת אנו יוצאים למאבק להגן על שכרנו“.