סגירת מעגל: הרמטכ"ל לשעבר יצטרף למשפחות החטופים בוועדת פרס ירושלים לאחדות

גנץ ושרנסקי הצטרפו לוועדת הפרס שיינתן השנה בפעם השנייה לארגונים ויחידים מהארץ ומהתפוצות הפועלים לקידום האחדות בקרב העם בישראל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/01/16 10:57 כט בטבת התשעו

סגירת מעגל: הרמטכ"ל לשעבר יצטרף למשפחות החטופים בוועדת פרס ירושלים לאחדות
ששון תירם, צילום: ששון תירם

השנה השנייה של 'פרס ירושלים לאחדות ישראל' יוצאת לדרך. הפרס שניתן לראשונה בשנה שעברה ביוזמת משפחות החטופים - יפרח, שער ופרנקל, החל שוב בקריאה לאישים, ארגונים ומיזמים להגיש מועמדות לשלוש קטגוריות בתחום האחדות בסדר גודל מקומי, ארצי, בינלאומי. הפרס נועד להעלות על נס ארגונים ויחידים מהארץ ומהתפוצות הפועלים לקידום האחדות בקרב העם בישראל.

יוזמי הפרס מבקשים לשמר ולהנציח את האחדות שבאה לידי ביטוי בתקופה שלאחר החטיפה, ולקדם ערך זה באמצעות עידוד יוזמות חברתיות העוסקות בנושא.

השנה נוספו 2 חברים חדשים לוועדת הפרס, הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל, רא"ל בני גנץ, ויו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי שמצטרפים לשאר חברי וועדת הפרס' ראש העיר ירושלים ניר ברקת, העומד בראש הוועדה, הרב הלורד ג'ונתן זקס, פרופ' יולי תמיר, הרב יצחק גרוסמן, הרב ד"ר דני טרופר, הגב' אורלי וילנאי, מר קובי אוז והמשפחות- יפרח, שער ופרנקל.

המצטרף החדש לוועדה רא"ל במיל', בני גנץ אמר, "ליוויתי את המשפחות בתקופת החטיפה, גיליתי אנשים נדירים עם עוצמות נפש גדולות. ההצטרפות לועדת הפרס היא סגירת מעגל שהחלה במבצע שובהו אחים ומסתיים בהנצחה ראויה לבנים שמאחדת את החברה הישראלית. בדרך זו או אחרת כי המשך קידום האחדות הוא בבחינת מפעל מורשת ראוי לאותה אחדות שליוותה אותנו בימי 'שובו אחים' ו'צוק איתן'.

עוד הוסיף: "בתוקף תפקידי, הייתה לי פרספקטיבה ייחודית על חשיבותה של אחדות לאומית. אני מאמין בכל ליבי שעתיד העם והמדינה תלויים בחוזקנו כשאנו מאוחדים. אני מתרגש לעודד ולתמוך בכל אלה שמאמינים בחשיבותה של עבודה משותפת, ושמח שנפלה בחלקי לשבת בוועדה של פרס ירושלים לאחדות".

(צילום: ששון תירם)

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי שאף הוא הצטרף לוועדת הפרס אמר, "ירושלים מחברת אותנו לעבר ולעתיד, ומגלמת חלומות ותקוות. היא מאחדת את כולנו סביב טרגדיות וסביב ניצחונות, אך ראוי הוא שמתוך הטרגדיה נקום ונתאחד בעשייה, נתינה וראיית אחד את השני. אני מברך את משפחת שער, משפחת יפרח ומשפחת פרנקל על היזמה, ולכבוד הוא לי לקחת בה חלק".

כאמור זו השניה השניה ל'פרס ירושלים לאחדות ישראל' - יוזמה משותפת של משפחות שלושת הנערים החטופים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, יחד עם ארגון "גשר" וראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת.

הפרס נועד להעלות על נס ארגונים ויחידים מהארץ ומהתפוצות הפועלים לקידום האחדות בקרב העם בישראל הפרס יוענק במסגרת יום האחדות השני אשר יתקיים ב- 7.6.15 יתקיימו פעילויות בבתי הספר, תנועות נוער וברשויות המקומיות.

המארגנים מספרים כי השנה צפויים מאות אלפי אנשים מהארץ ומרחבי העולם לציין את יום האחדות וכן ארגונים שונים ישתתפו בפעילות לציון יום זה וביניהם: משרד החינוך, צה"ל, החברה למתנ"סים, ארגון "מתחברים", מרכזים קהילתיים וארגונים ברחבי העולם היהודי. בשיאו של היום יתקיים טקס הענקת הפרס ולפניו כנס מובילי דעת-קהל בנושא האחדות, בו יעסקו בשאלת מיקום ערך האחדות בחברה הישראלית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן