סבו של זאב אלקין התמוטט ונפטר מיד לאחר שהצביע בקלפי

סבו החורג של אלקין התעקש להגיע הבוקר להצביע, אך התמוטט ונפטר מיד לאחר שיצא מהמקום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/03/15 15:11 כו באדר התשעה

סבו של זאב אלקין התמוטט ונפטר מיד לאחר שהצביע בקלפי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סבו החורג של חבר הכנסת מהליכוד זאב אלקין, ארקדי ורחובסקי, בן 90, התמוטט הבוקר (ג') מיד לאחר שיצא מהקלפי בשכונת נווה יעקב בירושלים.

ורחובסקי, ווטרן (בוגר מלחמת העולם השניה) התעקש להגיע הבוקר להצביע, אך התמוטט מיד לאחר שיצא מהפרגוד. כוחות הצלה של מד"א הגיעו למקום וביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

מלבד אירועים חריגים מעטים, יום הבחירות לכנסת ה-20 מתנהל כרגע כסדרו. במפלגות הימין מזהירים מהבוקר על אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד בקרב ערביי ישראל, כשעל פי השמועות הושקעו למעלה מ-60 מיליון שקל בכדי להביא אותם אל הקלפיות בצורה מאורגנת. אך בפועל קשה לדעת אם אכן מדובר בשינוי משמעותי באחוז ההצבעה של המצביעים הערבים. אחוז ההצבעה באופן כללי עד כה אינו גבוה מהשעה המקבילה בבחירות הקודמות ואף נמוך במעט. נכון לשעה 14:00 מימשו את זכותם 36.7% מבעלי זכות ההצבעה לעומת 38.3 בבחירות הקודמות.

כרגע ישנו מאבק קשה על קולות הציונות הדתית כשהמאבק העיקרי הוא בין הבית היהודי לליכוד "זה לא סוד שיש מאבק על הקולות בין הבית היהודי לליכוד. זה משהו שבולט מאוד והסיבה היא ששתי המפלגות הללו נמצאות באותו הגוש. בהחלט יכול להיות שחלק מהציבור שתומך במפלגות הללו יזוז ממפלגה אחת לשניה", אמר אתמול בראיון ל'כיפה' מנו גבע, מנכ"ל מכון המחקר "מדגם" אשר צפוי יחד עם הסוקרים האחרים להוביל את המדגמים היום בערב ולבשר לאזרחי המדינה מי יהיו נציגיהם בכנסת בקדנציה הקרובה.

"יכולות להיות הפתעות בבחירות, ראינו הפתעות ב-2013 וב-2006 עם הגמלאים ולא מן הנמנע שתהיה דינמיקה ותנודות. אומנם ארבעת הימים שעברו מאז הסקר האחרון אינם הרבה זמן, אך יחד עם זאת מדובר בלא מעט זמן לאפשר לאנשים לשנות את דעתם", הוסיף גבע.

כצפוי, במפלגת יחד שנאבקת אף היא על קולות הציונות הדתית, התלוננו במהלך כל הבוקר על ניסיונות להחליף את פתקי ההצבעה של המפלגה בפתקים פסולים ועל הטעיה של פעילים של תנועת ש"ס. במפלגה אף מיהרו הבוקר והגישו עתירה כנגד פרסום תמונתו בקלפי של הרב הראשי הרב יצחק יוסף כשפתק של ש"ס בידיו. בש"ס זעמו על העתירה וטענו כי מדובר בפגיעה בכבוד התורה.

בשעה 15:00 יגיע יו"ר יחד, אלי ישי לקברו של הרב עובדיה להתפלל להצלחת מפלגת יחד. פעילי יחד ולהבה בראשות איתמר בן גביר הכריזו, כי יתלוו אליו לתפילה ויגיבו בחריפות לניסיונות ההפרעה המתוכננים של פעילי ש"ס.