נתניה: "שיניתי את דעתי. בשביל מה צריך את התאגיד?"

האם 'כאן' תפרק את הממשלה? מעבר לשינוי בדעתו של נתניהו, אמר היום ח"כ ביטן כי יתכן ופניה של ישראל לבחירות: "אם האיומים של 'כולנו' ו'הבית היהודי' יימשכו, לראש הממשלה ימאס מהכל, נפרק ונלך לקלפי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/03/17 20:40 כ באדר התשעז

נתניה: "שיניתי את דעתי. בשביל מה צריך את התאגיד?"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה הנוכחית עברה לא מעט משברים ובכל זאת נשארה יציבה. עם זאת, נראה שמה שעלול לפרק אותה הוא דווקא משבר הקמת תאגיד השידור הציבור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (מוצ"ש) באופן רשמי, כי הוא מתנער מהחלטת הממשלה הקודמת על הקמת גוף תקשורת חדש במקום רשות השידור. "שיניתי את דעתי", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד".

סיבה נוספת שהוא מנה, קשורה לנושא תקצוב המהלך, "כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

מי שגם התבטא בחריפות נגד הקמת התאגיד, הוא יו"ר הקואליציה ומקורבו של ראש הממשלה, ח"כ דוד ביטן. הראיון לערוץ 2 הערב הוא אמר שבליכוד יעשו הכל על מנת למנוע את הקמת 'כאן', "איננו מוכנים שהתאגיד יקום, יש לנו 45 יום כדי לדאוג שזה לא יקרה, עם זאת לא נעבור על החוק. הסיכום עם כחלון נכון לעכשיו לא תקף".

מוקדם יותר ב'שבת תרבות' בחיפה, הוא טען במצב העניינם הנוכחי יתכן ולא יהיה מנוס מהליכה לבחירות, "אם האיומים של 'כולנו' ו'הבית היהודי' יימשכו, סיכוי טוב שנלך לבחירות. לראש הממשלה ימאס מהכל, נפרק ונלך לקלפי. לא יכפו עלינו דעות והחלטות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן