נתניהו על פגישתו עם טראמפ: אף מילה על פתרון שתי המדינות

ראש הממשלה גילה כי ביקש מטראמפ הכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן. "לא היה לנו ידיד גדול יותר מטראמפ", אמר נתניהו ששוחח עם טראמפ גם על ההתיישבות ביו"ש, איראן ומעבר שגרירות ארה"ב

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 06:55 כ בשבט התשעז

נתניהו על פגישתו עם טראמפ: אף מילה על פתרון שתי המדינות
אבי אוחיון לעמ, צילום: אבי אוחיון לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (רביעי) תדרוך לעיתונאים בתום פגישתו עם נשיא ארה"ב, בו סיפר על הנשואים עליהם דיברו השניים, תוך שהוא נמנע מלהזכיר את חזון 2 המדינות.

"הרגשתי במהלך חיי לא מעט ניסים", פתח נתניהו, "ואני יכול לומר שלא היה לנו ידיד גדול יותר מטראמפ. שוחחנו על האתגרים הגדולים במזרח התיכון ועל שידרוג דרמטי ביחסי ישראל וארה"ב". נתניהו גילה שביקש מנשיא ארה"ב הכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן, לדבריו, טראמפ לא הופתע מהבקשה ולא דחה אותה.

בנושא הסכסוך עם הפלסטינים ונושא ההתיישבות ביו"ש, סיפר נתניהו כי השניים סיכמו לדון בנושא ההתנחלויות בקרוב כדי לקדם את תהליך השלום, "אנחנו מנסים להגיע להבנות שתואמות את השאיפה לשלום. אנחנו רוצים שדרוג יחסים בכל התחומים, כולל בנושא ההתנחלויות".

(צילום: אבי אוחיון לעמ)

נתניהו נמנע מלהזכיר את פתרון 2 המדינות ורק הסכים לומר ש-"בתפיסה שלי בכל מצב ישראל תשמור את הסמכות העליונה והקובעת בנושא הביטחון ועליו אתעקש. אני לא רוצה לספח שני מיליון פלסטינים לישראל, אבל חייבים לדאוג שלא נהיה נתונים תחת טרור של מדינה פלסטינית".

בנוגע למעבר השגרירות ציין ראש הממשלה, "טראמפ בודק והוא שמע את דעתינו שאנחנו רוצים. הוא עובד על כך". על הסכם הגריען עם איראן אמר ראש הממשלה כי "ביחס למזרח התיכון אנחנו רואים עין בעין את עניין הגרעין. טראמפ אמר לי שההסכם גרוע והוא מחוייב למנוע את האיום האיראני".