נתניהו על דברי סגן הרמטכ"ל:"עוול לחברה בישראל, גורמים לזילות שואה"

רוה"מ נתניהו והשרים רגב ואקוניס מצטרפים למחאה על דברי האלוף יאיר גולן. ראש הממשלה הביע ביקורת חריפה כנגד נאומו המשוואה בין ישראל של היום, לגרמניה הנאצית: "הדברים מופרכים מיסודם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/05/16 12:56 ל בניסן התשעו

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את האלוף יאיר גולן בעקבות הנאום שנשא בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שבו אמר כי הוא "מזהה כיום תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנה".

"זו ישיבת הממשלה שמתקיימת בין יום השואה ליום העצמאות. מדינת ישראל היא פלא היסטורי, וכולנו מתגאים בהישגיה ומתגאים גם בצבא ההגנה לישראל. הרבה דברים נאמרו בימים האחרונים על מדינת ישראל. אין מדינה שאין בה גילויים של חוסר סובלנות ואלימות, אבל הדמוקרטיה הישראלית איתנה" הדגיש נתניהו.

לדבריו של ראש הממשלה, ישראל מטפלת בבעיות של גזענות ואלימות: "היא מוקיעה את הגילויים הללו והיא מטפלת בהם באמצעות החוק ובאמצעים אחרים. ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי"

טרם ישיבת הממשלה התקיים דיון סוער בישיבת שרי הליכוד, שבו תקפו השרים את גולן על התבטאותו וקראו לנתניהו לנזוף בו. השרה מירי רגב אף קראה לו להתפטר לאלתר: "תפקידו של סגן הרמטכ"ל הוא לא להתעסק בנושאי חברה. אני קוראת לו להתפטר לאלתר".

השר יובל שטייניץ פנה לראש הממשלה: "צריכה להיות פה נזיפה בסגן הרמטכ"ל. זה כבר היה צריך לקרות, כדי לסיים עם הפרשה. כולנו טועים, ובגלל מעידה לא מחסלים קריירה ומדיחים קצין מוכשר, אבל נזיפה צריכה להינתן". השר אופיר אקוניס הוסיף: "לא יכול להיות שאנחנו מסתובבים בעולם ומבקשים להילחם ב-BDS וסגן הרמטכ"ל מתבטא בצורה כזאת".

כזכור, בשבוע שעבר התבטאו חבר כנסת רבים נגד אמירתו של סגן הרמטכ"ל. שר החינוך נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלה לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד".

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה בגלי צה"ל:"סגן הרמטכ"ל לדעתי התבלבל. הדברים שלו מעידים בעיקר על חוסר הבנה, שלא לומר זילות שואה. אין שום דבר בעולם שצריך להשוות לסיפור הזה"

גם חבר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את הדברים ואמר: "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, ובפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל". שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "המילים של סגן הרמטכ"ל לא מתאימות ולא נוסחו בקפידה. הייתי שם את האמירה הזו מאחורינו".

ח"כ אלעזר שטרן אמר בראיון לגל"צ, כי המסר היה נכון אך לא התאים בתור נאום לטקס זיכרון יום השואה: "אני חושב שהמסר הוא נכון, המקום והזמן הם לא נכונים. הכוונה של סגן הרמטכ"ל היא ברורה. בטקס יום השואה כשכל העם מתכנס, אנחנו צריכים להיזהר מזה יותר מעמים אחרים ואנחנו נזהרים".

עוד הוסיף שטרן כי הנאום לא התאים לטקס, אך גולן הוא קצין מצויין: "בתוך טקס כזה, בעיניי הייתי בוחר הזדמנות אחרת, אבל שלא נתבלבל, יאיר גולן הוא קצין מצוין, מקצועי וערכי והדבר הזה מפריע לו וגם לי".