נתניהו ספד לרב עובדיה: עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור

ראש הממשלה ספד לרב עובדיה יוסף ואמר כי הוא "היה חדור באהבת התורה והעם, ענק בתורה ובהלכה". בנט: הציבור הדתי לאומי כולו מתעטף ביגון וכאב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 13:50 ג בחשון התשעד

נתניהו ספד לרב עובדיה: עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור
לעמ, צילום: לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס היום (ב‘) לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, גדול הפוסקים בדורנו, שנפטר בגיל 93 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

"שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו“, אמר נתניהו, ”הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת ישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל“.

נתניהו ציין כי הרב עובדיה ”היה חדור באהבת התורה והעם. הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי דור. אני שולח את תנחומי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

גם יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, התייחס לפטירתו של הרב יוסף ואמר כי ”הציבור הדתי לאומי ועם ישראל כולו מתעטף ביגון על לכתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, שכיהן כרבה של תל אביב והרב הראשי לישראל וסלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחבירו ובין ישראל לאביהם שבשמים“

”הרב היה מגדולי מנהיגי הרוח של עמנו בדור האחרון, היה סמל לרגישות הלכתית, זכה להנגיש את ההלכה להמונים והנהיג במשך קרוב לשבעים שנה את עם ישראל. אני שולח תנחומי למשפחה ומקווה לימים טובים יותר לעם ישראל“, הוסיף בנט.