נתניהו: נביא לאישור את הסדרת סנסנה, ברוכין ורחלים

בישיבת שרי הליכוד טען ראש הממשלה כי גם פינוי 30 המשפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל הינה "גזרה שהציבור לא יוכל לעמוד בה"

חדשות כיפה אורי פולק 17/04/12 15:57 כה בניסן התשעב

נתניהו: נביא לאישור את הסדרת סנסנה, ברוכין ורחלים
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ג') על כוונתו להסדיר חוקית את שלושת היישובים סנסנה, ברוכין ורחלים - כבר בישיבת הממשלה בתחילת השבוע הבא.

נתניהו הודיע על כוונתו בדיון פורום שרי הליכוד שקדם לישיבת הממשלה, שעסק בגורלם של מספר יישובים העומדים בפני סכנת פינוי והריסה. בין היתר דנו השרים במעמדם של חמשת בתי גבעת האולפנה בבית אל, אשר אמורים על-פי הודעת המדינה להיהרס עד לתחילת החודש.

נתניהו אמר בדיון כי הוא סבור שאין לפנות את 30 המשפחות המתגוררות בשכונה ויש למצוא פתרון לבעיה. "הריסת הבתים היא גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה", אמר ראש הממשלה. עם זאת, לעת עתה לא נמצא כל פתרון משפטי שיאפשר את השארת הבתים מאוכלסים ובנויים בגבעת האולפנה.

בהתייחס לכך טען שר החינוך, גדעון סער, כי גם אם לא ימצא פתרון משפטי לסוגיה, הרי שעל השרים לתמוך בהישארות היישוב באמצעות חקיקה, אחרת, מדובר לדבריו ב"בהתעמרות בתושבים". לדבריו, אם יידרש לבחור בין חקיקה עוקפת בג"ץ לבין הריסת שכונת האולפנה בבית אל, הרי שהוא יבחר בחקיקה.