נתניהו: מתגעגע לרב עובדיה יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין דיברו על הרב עובדיה יוסף זצ"ל במלאת 12 חודשים לפטירתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/09/14 09:31 ד בתשרי התשעה

נתניהו: מתגעגע לרב עובדיה יוסף
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

"החותם שהרב עובדיה יוסף הטביע בעולם הפסיקה וההלכה ילווה את עמנו עוד דורות רבים", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (א') במסגרת לוח שידורים מיוחד של קול ברמה לציון 12 חודשים לפטירת גדול הפוסקים הספרדים בזמננו.

"בימים אלה אנחנו מציינים שנה להסתלקותו שלה הרב עובדיה יוסף, הראשון לציון, אחד מגדולי הפסוקים בדורנו אם לא הגדול שבהם", אמר נתניהו. "החותם שהרב הטביע בעולם הפסיקה וההלכה ילווה את עמנו עוד דורות רבים. אני זוכר אותו מפגישותיי הרבות במהלך השנים, כאישיות בלתי רגילה ואדם שבקיאותו מפליגה במורשת עמנו, המחויבות שלו לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל - עמוקה ואמיתית".

"תמיד גם התרשמתי מהרגישות המיוחדת שלו, מהמחויבות שלו לעזור לחלשים בכל דרך אפשרית, והוא נזכר והוכר לדעתי בציבור הרחב כאחד אם לא גדול הפוסקים, אחד מגדולי הפוסקים, בגלל הדברים שהוא עשה לאחר מלחמת יום הכיפורים, שהוא פתר את הבעיה של העגונות בדרך ייחודית שלא נעשתה קודם לכן. אני מאוד מתגעגע אליו והוא יחסר לי מאוד. הפגישות עמו, הטפיחות על לחיי שאני עדיין מרגיש אותן, שניתנו באותה חיבה שקבלתי אותן, אני חושב שכך גם מרגישים המונים, ההמונים בעם ישראל", אמר נתניהו.

האזינו לדברי נתניהו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/928201453402.mp3[/embed]

"יש אנשים גדולים המשפיעים לדורם ויש אנשים ענקיים שהשפעתם איננה רק על דורם אלא על דורות רבים אחריהם", אמר נשיא המדינה רובי ריבלין. "הרב עובדיה יוסף היה מאותם גדולים שהשפעתם אינה מצטמצמת לדורם או לחוג מכרים ואוהדים קרוב. הכרעותיו ההלכתיות עצבו את פני העם היהודי ואת פני ההלכה לדורות. היכרותו המופלאה עם כל מכמני התורה, התלמודים, ספרות השאלות והתשובות, המדרש, ההגדה והקבלה, הציבה את הכרעותיו ההלכתיות בגובה אחר. היו לו, כן, היו לו ברי פלוגתא, אך גם ברי הפלוגתא שלו לא יכלו שלא להודות שמולם ניצב ענק שבענקים. היו בו כוח חידוש עצום, מחויבות עמוקה לכלל ישראל ונכונות להתעסק בשאלות קטנות כגדולות. ספריו מפליאים עד היום בשל הלמדנות שלהם והתשובות לאלפי השאלות אותן נשאל בכל תחום ובכל עניין. החברה בישראל תזכור לו את גאולת הקהילה האתיופית ואת עמידתו בראש בית הדין המיוחד להתרת עגונות חללי צה"ל במלחמת יום הכיפורים".

"לא רק למדן היה הרב, עניו גדול היה ומנהגיו מנהגי פשטות", הוסיף ריבלין. "ביתו היה פתוח לכל אדם וסטירה לבבית ממנו הייתה משמעותית יותר, הרבה יותר מחיבוקים ונשיקות של איש אחר. אני עצמי זכיתי לא פעם לאותן סטירות לבביות וקיבלתי אותן באהבה ובגאווה. ביתו לא היה רק בית ועד לחכמים, אלא בית פתוח לציבור כולו. כשהוא לא מפסיק לרגע מתלמודו וחוזר לאותיות הקטנות מיד לאחר שקיבל את הבא אליו בחמימות רבה. במיוחד אפיינה אותו מידת הכרת הטוב והעמידה והקפדה על מילתו. גם כאשר חש שנאלץ לשנות מדיבורו ביחס אלי אישית, הוא קרא לי באופן אישי והסביר את סיבותיו, תוך שהוא מברך בברכה שזכיתי ואף התקיימה. בפגישותיי עימו הוא היה מזכיר לי תמיד את שורשי כנצר הגאון מוילנה. פעמים רבות כשהייתי מגיע עם הרב אלי ישי לביתו, לא היה מפסיק להתפעל ולהביע את התפעלותו מגאונותו וגדלותו של הגאון מוילנה ומתלמידיו, וזאת למרות שהוא עצמו חשב שהאשכנזים שהגיעו לירושלים, בני משפחתי, היו מחויבים לשנות את מנהגיהם ולנהוג כהוראת בית יוסף ולא כהוראת הגאון מוילנה. ימים אלה, ימי סליחות ורחמים, מי ייתן ונלמד מקצת מדרכיו ונתייחס בחיבה וברחמים כלפי כל אדם שנברא בצלם".

האזינו לדברי נשיא המדינה

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/92820147647.mp3[/embed]