נתניהו מעכב את חוק המחבלים של בנט

החוק שאמור למנוע מתן חנינה למחבלים לא אושר בממשלה ובנט נטש בזעם. ראש הממשלה התחייב להעלות את החוק בשבוע הבא. בבית היהודי זועמים: הוא שחרר הכי הרבה רוצחים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 14:41 ג בסיון התשעד

נתניהו מעכב את חוק המחבלים של בנט
shutterstock, צילום: shutterstock

הקואליציה מתערערת. הממשלה הייתה אמורה לאשר היום (א') את החוק של הבית היהודי לפיו ניתן יהיה למנוע שחרור מחבלים וכן לא יתאפשר לנשיא לחון מחבלים במסגרת עסקה עתידית.

עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וויינשטיין העלה קשיים משפטיים שטמונים בהצעה וכן הודיע כי חוק איסור חנינת מחבלים הוא בעייתי וכי לא ראוי שהחוק יובא במסגרת הצעת חוק פרטית. ראש הממשלה נתניהו ששמע את הדברים החליט לדחות את ההצבעה על הצעת החוק ולהביא את הנושא לדיון בקבינט. בתגובה לדברים זעם יו"ר הבית היהודי וקרא לעברו של ראש הממשלה כי הוא מפר את הסיכומים שהושגו בנושא. לאחר מכן נטש בזעם את ישיבת הממשלה.

החוק נדחה זה שבועות בעקבות ערר של 'יש עתיד'. הערר הוסר לאחר שבתמורה הסירו בבית היהודי ווטו על חוק הפונדקאות השנוי במחלוקת אשר מעורר תרעומת בציונות הדתית.

בבית היהודי זעמו על צעדו של ראש הממשלה ובכירים בבית היהודי טענו כי "נתניהו הוא ראש הממשלה ששחרר הכי הרבה רוצחים ומנע הצבעה על חוק הגיוני". בנט שוחח עם ראש הממשלה לאחר הדיון ונתניהו התחייב כי החוק יעלה לממשלה בשבוע הבא וכן כי הוא עצמו יתמוך בחוק.

"לצערי ההצבעה על חוק המחבלים בממשלה נדחתה היום, במפתיע", אמר בנט. מדהים כמה מהמורות וקשיים צריך לצלוח כדי להעביר חוק כל-כל מתבקש וכל-כל מוסרי".