נתניהו מנע מפייגלין לעלות להר הבית

ראש הממשלה הורה למשטרת ישראל שלא לאפשר לח"כ משה פייגלין לעלות להר הבית, מחשש להסלמה ביטחונית שתתעורר בעקבות עלייתו של ח"כ אל המקום. פייגלין: נתניהו מפקיע רשמית את ריבונות ישראל בהר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/04/13 11:00 יט באייר התשעג

נתניהו מנע מפייגלין לעלות להר הבית
המטה למען המקדש, צילום: המטה למען המקדש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משטרת ישראל שלא לאפשר לחבר מפלגתו, ח“כ משה פייגלין, להיכנס להר הבית - כך מאשרים היום (ב‘) מקורבי ראש הממשלה. הסיבה: חשש להסלמה ביטחונית שתתעורר לאחר עלייתו של פייגלין, כח“כ, אל הר הבית.

פייגלין הסביר אמש בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא תכנן לעלות היום להר הבית, כמנהגו מדי חודש, אלא שמפקד מרחב דוד במשטרה, נצ“מ משה ברקת, עדכן אותו טלפונית כי בהוראה ישירה של נתניהו - לא תותר לו כניסה למקום. ”לראש הממשלה אין סמכות חוקית לתת הנחיה שכזו, שכן היא מנוגדת לחוקי יסוד“, טען פייגלין, לדבריו, ”החלטתו של ראש הממשלה מאששת את שנאמר לי על ידי פיקוד המשטרה, כאשר ביקשתי לסייר במבנה כיפת הסלע כי הר הבית הוא שטח בריבונות המוסלמים“.

”כאשר לקראת יום שחרור ירושלים, מודיע ראש הממשלה, לחבר כנסת בישראל, כי (בניגוד לחוק הישראלי) הוא מורה למנוע ממנו את העליה להר - מפקיע ראש הממשלה באופן רשמי וגלוי את ריבונות ישראל בהר ומוסרה לידי הווקף המוסלמי“, הוסיף פייגלין, שטען כי ”מדובר במצב חדש, חמור מבעבר, ועלי לשקול כיצד ניתן לחייב את ראש הממשלה לכבד את ריבונות מדינת ישראל בבירתה ירושלים“.